طراحی و ساخت تجهیز توربین‌های گازی به همت کارکنان شرکت نفت فلات قاره

رئیس تعمیرات توربین منطقه سیری گفت: واحد تعمیرات توربین شرکت نفت فلات قاره منطقه سیری سنسور تعیین وضع شیرهای تنفسی و اعمال آن در سیستم کنترل توربین‌های گازی زیمنس مدل SGT200 نیروگاه این جزیره را ساخت و نصب کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، آرمین بهرامی اظهار کرد: یکی از اجزای مهم توربین‌های گازی، شیرهای تنفسی (blow off valve) است که از بروز پدیده‌های مخرب در کمپرسورهای گازی جلوگیری و نقش مهمی هنگام استارت موتورهای احتراقی ایفا می‌کند.

وی افزود: تعیین وضعیت واقعی باز یا بسته بودن آنها در هیچ‌یک از توربین‌های ساخت شرکت‌های‌ «زیمنس» و «مان توربو» جزیره سیری به‌منظور آگاهی سیستم کنترل و اپراتور دستگاه وجود نداشت. در ابتکار جدید داود بابایی و یوسف تقوی از کارکنان واحد تعمیرات توربین و طراحی روی سیستم‌های قدیمی، این مشکلات برطرف شد.

به گفته رئیس تعمیرات توربین منطقه سیری، در این طراحی، سنسور تعیین وضعیت position switch روی bleed valve قدیمی نصب و سیگنال مربوطه نیز در سیستم کنترل و مانیتورینگ توربین اعمال شد. برای انجام این کار نقشه‌های ساخت تهیه و ماشین‌کاری و ساخت آن نیز توسط واحد جوشکاری و تراشکاری منطقه به انجام رسید. مزیت اصلی این طرح ضمن اطلاع‌رسانی از موقعیت باز و بسته بودن bleed valve به اپراتور دستگاه، سرعت بخشیدن به عملیات عیب‌یابی است.

کد خبر 623609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =