افزایش ۱۰۰ درصدی اقدام‌های شرکت ملی گاز برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی

دبیر ستاد اربعین شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه از همه ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی استفاده می‌شود، اعلام کرد: اقدام‌ها و فعالیت‎های این شرکت در خدمات‌رسانی به زائران امسال نسبت به سال ۱۴۰۱ از نظر کمّی و کیفی رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، یدالله رحمانی در این باره گفت: پارسال در چهار نقطه کشور موکب داشتیم، اما امسال در هشت منطقه خدمات ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه موکب شرکت‌های گاز استان کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، پالایشگاه بیدبلند و ایلام در این امر مهم حضور فعال و شبانه‌روزی دارند، افزود: موکب سیدالشهدا (ع) شرکت گاز استان کرمانشاه در مساحت ۴۰۰۰ مترمربع شامل محل اسکان بانوان، محل اسکان آقایان، حسینیه، سالن غذاخوری، بهداری، آشپزخانه و ایستگاه صلواتی در شهر «قصرشیرین» (مرز خسروی) برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی (ع) برپا شده و آماده پذیرایی است.

فرمانده بسیج شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: این موکب یک پارکینگ بزرگ دارد که زوار می‌توانند وسایل نقلیه خود را در آنجا مستقر کنند.

رحمانی با بیان اینکه شرکت پالایش گاز ایلام در شهر ایلام و شهرستان «چوار» و گاز استان ایلام نیز در شهرستان «چرداول» موکب برپا کرده‌اند، تصریح کرد: این دو شرکت افزون بر خدمات‌رسانی در زمینه‌های بهداشتی، پزشکی، اسکان و استراحت، در مجموع با بیش از ۱۰ هزار پرس غذا در شبانه‌روز (صبحانه، ناهار و شام) پذیرای زائران حسینی هستند.

وی بیان کرد: از دیگر اقدام‌های انجام‌شده با محوریت شرکت پالایش گاز ایلام، تجهیز دو باب سوله و تبدیل آن به سردخانه و تأمین دو کارخانه یخ‎ساز سیار ۵ تنی در شهر مهران است که آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

دبیر ستاد اربعین شرکت ملی گاز ایران در ادامه درباره موکب شرکت گاز استان خوزستان گفت: موکب خدام اباالفضل‌العباس (ع) این شرکت در پایانه مرزی «چذابه» با مساحت ۶۶۰ مترمربع در سه بخش خدمات پذیرایی، بهداشتی و اسکان به زائران اربعین خدمات ارائه می‌دهد و روزانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ بسته غذایی شامل صبحانه، ناهار و شام و میان‌وعده توزیع می‌کنند.

رحمانی تصریح کرد: توزیع ماسک و ماده ضدعفونی‌کننده دست، همچنین تجهیز سرویس بهداشتی و حمام در موکب این شرکت، برای رفاه زائران پیش‌بینی ‌شده است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات باکیفیت به زائران در موکب شرکت گاز استان خوزستان تدارک‌ دیده ‌شده است، ادامه داد: در موکب این شرکت، محل اسکان برای ۲۰۰ نفر آقا و ۱۵۰ نفر از بانوان به‌صورت تفکیک‌شده مهیا است.

دبیر ستاد اربعین شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: موکب شرکت گاز استان کردستان در مرز «باشماق»، موکب «شهید ایرج دستیاری» شرکت پالایش گاز بیدبلند در «شلمچه» و موکب شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان در منطقه «میرجاوه» نیز آماده خدمت‌رسانی به زائران حسینی هستند.

رحمانی اظهار کرد: زائران پاکستانی ورودی به کشور پارسال ۳۰۰ هزار نفر بود که پیش‌بینی می‌شود امسال به ۵۰۰ هزار نفر برسد، از این‌ رو همه دستگاه‌ها از جمله شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان با برپایی موکب با همه توان آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

وی یادآور شد: موکب شرکت‌های گاز استان تهران و شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران هم در آیین پیاده‌روی روز اربعین در شهر تهران که از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است، خدمت‌رسانی می‌کنند.

کد خبر 627607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =