۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
  • کد خبر: 630066
احیای پروژه ملی ایران ال‌ان‌جی در دولت سیزدهم

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: طرح ملی و راهبردی کارخانه مایع‌سازی گاز که بیش از یک دهه راکد مانده بود، در دو سال گذشته فعال شد و در تقویم پروژه‌های در دست اجرا قرار گرفت.

به گزارش شانا به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات در پنجاه‌وششمین شورای عالی پروژه‌ها گفت: یکی از طرح‌های ملی و راهبردی کشور و صنعت نفت که بیش از یک دهه راکد مانده بود خوشبختانه در دو سال گذشته در چرخه احیا و پیشرفت قرار گرفت.

وی با اشاره به بازدید اسفندماه پارسال رئیس‌جمهوری از این طرح افزود: با حمایت‌های وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران محل تأمین خوراک این طرح ملی تعیین شده است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی در پروژه ایران ال‌ان‌جی مشخص است و مخازن ال‌پی‌جی و ال‌ان‌جی این طرح حدود ۹۸ درصد پیشرفت داشته‌اند. نیروگاه‌های تولید برق این پروژه هم پیش‌تر راه‌اندازی شده بود.

بیات با بیان اینکه قراردادهای پیمانکاران طرح سامان‌دهی و کنسرسیوم داخلی تشکیل شد، افزود: بهره‌برداری نهایی با تکمیل کارخانه شیرین‌سازی انجام می‌شود که ضمن سودآوری برای سهامداران، به اقتصاد و اشتغال منطقه و کشور کمک خواهد شد.

وی گفت: هم‌اکنون به‌طور کلی این طرح نزدیک ۵۰ درصد پیشرفت دارد که حدود ۱۰ درصد آن در یک سال پیش محقق شده است، این مقدار پیشرفت مؤید احیای پروژه ملی و راهبردی مایع‌سازی گاز بعد از یک دهه راکد بودن است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تصریح کرد: هم‌اکنون با پیشرفت حاصل‌شده، جمع زیادی از جوانان کشور در طرح ایران ال‌ان‌جی پارس جنوبی مشغول کار شده‌اند.

 بیات افزود: خوشبختانه با حمایت‌های وزیر نفت هم‌اکنون فضای مناسبی برای پیشبرد پروژه‌ها با اولویت قرار دادن طرح‌های راکد و نیمه راکد فراهم شده است.

کد خبر 630066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =