غیرواقعی بودن برآورد آژانس بین‌المللی انرژی درباره اوج تقاضای نفت ثابت شده است

مدیرعامل شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی درباره نزدیک شدن به اوج تقاضای نفت را دور از واقعیت دانست.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ از کلگری، امین ناصر در کنگره جهانی نفت در کلگری کانادا گفت: اگرچه پیش‌بینی مصرف جهانی نفت آرامکو نسبت به یک دهه گذشته کاهش یافته، همچنان برآوردش نسبت به پیش‌بینی‌های دیگر نهادها افزایشی است.

وی افزود: تقاضای جهانی برای نفت ممکن است تا سال ۲۰۳۰ میلادی به روزانه ۱۱۰ میلیون بشکه برسد، در حالی که پیش‌تر آرامکو در سال ۲۰۱۰ پیش‌بینی کرده بود این رقم به ۱۲۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

حتی چشم‌انداز کاهش‌یافته آرامکو از دیگر پیش‌بینی‌های برجسته پیشی می‌گیرد، آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده است تقاضا برای نفت در سال ۲۰۳۰ میلادی به ۱۰۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

مدیرعامل آرامکو گفت: غیرواقعی بودن پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی مبنی بر اینکه مصرف نفت در این دهه به اوج خود می‌رسد و در کوتاه‌مدت با سرعت پایین‌تری رشد می‌کند، ثابت شده است.

ناصر یادآورشد: این تصور نیز در حال محو شدن است، زیرا بیش از آنکه بر مبنای داده‌های ثابت‌شده بازارها، اقتصاد رقابتی و فناوری باشد رنگ و بوی سیاسی دارد.

وی تأکید کرد که هیچ راه‌حل سریعی برای انتقال انرژی وجود ندارد.

مدیرعامل آرامکو تصریح کرد پیش‌بینی این شرکت برای تقاضای نفت در سال ۲۰۳۰ میلادی نسبت به رکورد مصرف روزانه ۱۰۳ تا ۱۰۴ میلیون بشکه برای نیمه دوم سال جاری میلادی، ۷درصد افزایش نشان می‌دهد. این استفاده مداوم، تلاش برای حذف سریع سوخت‌های فسیلی را خطرناک می‌کند.

وی در ارائه چنین چشم‌انداز کوتاه‌مدت افزایشی برای تقاضای نفت تنها نیست.

کد خبر 630364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =