بخش نفت رشد اقتصادی ۱۶.۴ درصدی را ثبت کرد/ رشد اقتصادی نفت فراتر از تصورها و پیش‌بینی‌ها

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه از ابتدای امسال شاهد رشد اقتصادی در همه بخش‌ها هستیم، گفت: رشد اقتصادی در برخی حوزه‌ها خارج از تصورها و پیش‌بینی‌ها بوده که به‌عنوان مثال در بخش نفت امروز رشد ۱۶.۴ درصدی داریم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، محمد مخبر امروز (چهارشنبه، ۲۹ شهریورماه) در نشست هیئت دولت با قدردانی از گزارش مثبت بانک مرکزی از رشد اقتصادی کشور، به سخنرانی مقتدرانه رئیس‌جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل که شب گذشته انجام شد اشاره و اظهار کرد: سخنرانی رئیس‌جمهوری به‌نوعی محاکمه غرب و آمریکا و دفاعی مقتدرانه از قرآن و اسلام بود که توفیق بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران، کشورهای مسلمان و جوامع انقلابی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به دیدارهای مختلف رئیس‌جمهوری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل افزود: رئیس‌جمهوری در این سفر دیدارها و مذاکرات مثبت و سازنده‌ای با سران و مقام‌های کشورهای مختلف داشته است که امیدواریم نتایج و دستاوردهای خوب این مذاکرات را شاهد باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری در ادامه از وزارت امور خارجه و بانک مرکزی به‌خاطر تلاش‌های انجام‌شده برای آزادسازی منابع و دارایی‌های کشورمان قدردانی و تصریح کرد: هدف‌گذاری دولت این است که این منابع همسو با تحقق شعار سال یعنی رشد تولید و مهار تورم، همچنین مردمی‌سازی اقتصاد تخصیص یابد و تیم اقتصادی دولت به‌ویژه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید در این زمینه کوشا باشند.

مخبر از وزارت نفت نیز به‌خاطر مدیریت مطلوب در بخش تأمین و توزیع بنزین مورد نیاز مردم تشکر کرد و گفت: با توجه به افزایش مسافرت‌ها در ایام اربعین، حجم بالای سفرها به مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر و رشد قابل توجه ترددها در تعطیلات اخیر، جا دارد که از وزارت نفت به‌دلیل مدیریت خوب و دقیق تأمین و توزیع بنزین قدردانی شود.

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه از ابتدای امسال شاهد رشد اقتصادی در همه بخش‌ها هستیم، اظهار کرد: رشد اقتصادی در برخی حوزه‌ها خارج از تصورات و پیش‌بینی‌ها بوده که به‌عنوان مثال در بخش نفت امروز رشد ۱۶.۴ درصدی داریم و در بخش‌های دیگر صنایع و معادن، کشاورزی، خدمات، ساختمان و سایر بخش‌ها نیز با روند رو به رشد مواجه هستیم.

وی افزود: سال گذشته رشد اقتصادی در برخی حوزه‌ها خوب بود و در برخی حوزه‌ها ضعیف‌تر و هرچه به پایان سال نزدیک شدیم این روند بهتر شد، اما مشخصه و ویژگی قابل توجه رشد اقتصادی در امسال این است که این رشد مانند پارسال ناموزون نیست و همه بخش‌ها و حوزه‌ها با رشد خوبی روبه‌رو هستند.

فرزین با اشاره به اینکه پارسال برای نخستین بار پس از ۱۰ سال نرخ تشکیل سرمایه در کشور مثبت شد و امسال نیز این عدد همچنان مثبت است، گفت: پیش‌بینی بانک مرکزی این است که آمارهای رشد اقتصادی فصل تابستان نیز مثبت باشد و اگر بتوانیم نرخ رشد ۶ درصدی را حفظ کنیم و به این روند استمرار ببخشیم، شاهد جهش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

کد خبر 630403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =