۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
  • کد خبر: 630418
افت بیش از یک دلاری قیمت نفت

قیمت‌های جهانی نفت خام در آستانه تصمیم بانک مرکزی آمریکا درباره نرخ بهره بیش از یک دلار کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، قیمت نفت امروز (چهارشنبه، ۲۹ شهریورماه) تا این لحظه از معاملات بازارهای جهانی و در آستانه تصمیم بانک مرکزی آمریکا درباره نرخ بهره و به‌دنبال آن تردید سرمایه‌گذاران درباره زمان رسیدن نرخ‌های بهره به اوج و اندازه تأثیر آن بر تقاضای نفت، بیش از یک دلار کاهش یافت، این در حالی است که سرمایه‌گذاران در انتظار تصمیم روز چهارشبه بانک مرکزی آمریکا با هدف ارزیابی چشم‌انداز رشد اقتصادی و تقاضای سوخت هستند.

به‌طور گسترده‌ای انتظار می‌رود بانک‌ مرکزی ایالات متحده نرخ‌های بهره را در حالت تعلیق نگه دارد، اما تمرکز بر مسیر سیاست پیش‌بینی‌شده خواهد بود.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت داده و تجزیه و تحلیل اوای‌ان‌دی‌ای (OANDA) در این باره گفت: افزایش قیمت نفت کمی ثابت مانده است، زیرا هر معامله‌گری منتظر تصمیم مهم بانک مرکزی مانده است، زیرا احتمال دارد این تصمیم مقیاس‌ها را درباره اینکه اقتصاد آمریکا فرودی آرام یا پر تکان خواهد داشت، تغییر دهد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه روز چهارشنبه با یک دلار و ۴۶ سنت یا ۱.۵۵ درصد کاهش به ۹۲ دلار و ۸۸ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۱.۴۳ درصد یا یک دلار و ۳۰ سنت افت، ۸۹ دلار و ۹۰ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر امروز منقضی می‌شود و قراردادها برای نوامبر  ساعت ۸ و ۵۴ دقیقه روز چهارشنبه با یک دلار و ۳۸ سنت برای هر بشکه یا ۱.۵۳ درصد افت، ۸۹ دلار و ۱۰ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

قیمت‌ها با وجود اعلام منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه (۲۸ شهریورماه)، با وجود کاهش حدود ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه‌ای ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته گذشته، با افت روبه‌رو شد.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز انتظار کاهش ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند.

کد خبر 630418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =