قدردانی نمایندگان اردبیل در مجلس از عملکرد شرکت ملی گاز ایران

نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی از عملکرد مجموعه شرکت ملی گاز ایران در جریان آغاز عملیات اجرایی احداث خط لوله انتقال گاز چلوند - اردبیل قدردانی کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی نیک‌زاد، نماینده اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث خط لوله انتقال گاز چلوند - اردبیل که روز پنج‌شنبه (۳۰ شهریورماه) برگزار شد، گفت: از مدیرعامل و مجموعه شرکت ملی گاز ایران که به عهد خود وفا کردند، تشکر می‌کنم، زیرا این طرح از طرح‌های مهم و زیرساختی برای توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان اردبیل به‌شمار می‌رود.

به گفته وی، زیرساخت در کنار ارتباطات و با نیروی انسانی متعهد و متخصص می‌تواند تحول قابل توجهی در رسیدن به اهداف کلان هر منطقه دارد.

این نماینده مجلس افزود: اگر زیرساخت و ارتباطات سازنده و در کنار آن، همدلی و همیاری نداشته باشیم، توسعه امکان‌پذیر نخواهد بود، اگر کسی در استان بخواهد کارخانه، گل‌خانه، واحد تولیدی و ... راه‌اندازی کند یا تأسیسات زیربنایی در استان شکل بگیرد، این مهم بدون داشتن گاز شدنی نیست.

قدردانی نمایندگان اردبیل در مجلس از عملکرد شرکت ملی گاز ایران

سیدکاظم موسوی، دیگر نماینده اردبیل، سرعین و نمیر در مجلس هم با اشاره به حضور وزیر نفت در جایگاه مدیرعاملی شرکت ملی گاز ایران در سال‌های گذشته و عملکرد پرخیر و برکت وی برای توسعه گازرسانی بیان کرد: امروز هم آقای اوجی در مصدر وزارت نفت در اوج اخلاق، ولایت‌مداری، تلاش و جهاد بی‌وقفه هستند و آقای چگنی هم همان راه را دارند ادامه می‌دهند و امیدوارم با قدرت هرچه تمام‌تر این خدمت‌رسانی تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: نبود زیرساخت‌ها مشکلات عدیده‌ای را برای توسعه هر منطقه به‌وجود می‌آورد و نبود انرژی گاز به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های حیاتی نیز به طور ملموسی احساس می‌شود، زیرا دمای استان در فصل سرد سال به زیر ۳۰ درجه می‌رسد.

نماینده اردبیل، سرعین و نمیر در مجلس تصریح کرد: استان اردبیل یکی از استان‌ها نوپا بوده که نیازمند زیرساخت گاز است و امروز که این طرح انجام خواهد شد، شادی را برای مردم به ارمغان آورده است، زیرا بسیاری از صنایع و مراکز تولیدی با نبود گاز، امکان فعالیت گسترده و پرشتاب موردنیاز را نخواهند داشت که این مهم نشانه مؤثر بودن این نعمت الهی در توسعه اقتصاد و اشتغال استان است.

موسوی در این باره گفت: ورودی روزانه گاز از ۱۱ میلیون مترمکعب به ۲۵ میلیون مترمکعب به استان با اجرای این خط و هزینه ۱۴۰۰ میلیارد تومان، بزرگی و با اهمیت بودن طرح را می‌رساند که امیدوارم جهادگران پرتلاش صنعت گاز این طرح را نیز مانند دیگر طرح‌ها به سرانجام برسانند.

صدیف بدری، دیگر نماینده اردبیل، سرعین و نمیر در مجلس نیز در سخنانی اظهار کرد: بسیار خوشحالم که این طرح با قولی که وزیر نفت داده بود عملیاتی شده و از همه دست‌اندرکاران به‌ویژه مدیرعامل و مجموعه صنعت گاز قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای مهم هر منطقه تأمین زیرساخت‌هاست، گفت: گاز عامل مهمی در گسترش زیرساخت‌ها به‌شمار می‌رود و خوشبختانه طرح چلوند به اردبیل می‌تواند جهشی برای توسعه اقتصاد و اشتغال استان باشد.

کد خبر 630443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =