نفتکش‌های ایران را مقابل چشم ناوهای جنگی آمریکا عبور می‌دهیم

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت اعلام کرد: ما از کسی اجازه نمی‌گیریم و نفتکش‌های خود را از مقابل چشم ناوهای جنگی آمریکا عبور می‌دهیم و در پالایشگاه‌های فراسرزمینی ونزوئلا و دیگر قاره‌ها فرآورش می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار شانا، مرتضی شاهمیرزایی امروز (شنبه، هشتم مهرماه) در آیین صبحگاه مشترک بسیجیان صنعت نفت، با اشاره به اینکه ملت ایران درس بزرگ مقاومت را در دفاع مقدس از امام خمینی آموختند، اظهار کرد: در دفاع مقدس دوران سخت تحریم‌ها و فتنه‌های ترکیبی را گذراندیم.

وی افزود: امروز در منظر هزار و ۵۰ شهید صنعت نفت، شهید تندگویان و شهید سیدمجتبی نواب‌صفوی هستیم. شهید نواب صفوی در دهه ۲۰ از پیشروان مبارزه و جهاد و شهادت بود و نقشی اساسی در ملی شدن صنعت نفت بر عهده داشت.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه در دولت مردمی سیزدهم تحولات عظیمی در صنعت نفت رقم خورده است، بیان کرد: این تحولات با رویکردهای رهبر انقلاب اسلامی که از ۳۰ سال پیش پرهیز از خام‌فروشی و حرکت به سمت زنجیره ارزش، خودکفایی در همه زمینه‌ها، ظرفیت‌سازی در داخل و ایستادگی و استقامت در همه حوزه‌ها را به ما آموختند، بوده است.

شاهمیرزایی تصریح کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی فتح خرمشهرهای اقتصادی، دیپلماسی انرژی، توسعه سریع میدان‌های نفتی و جبران کم‌کاری‌های دولت پیش در تولید گاز و نفت که نقش اساسی در پویایی اقتصادی کشور دارد و واحدهای بعدی هم متکی به صنعت نفت هستند به‌عنوان سرمشق وزارت نفت از سوی وزیر نفت به سراسر این وزارتخانه ابلاغ و اجرا شد که طرح‌های بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی در دستور توسعه، اجرا و بهره‌برداری، در همین راستاست.  

وی ادامه داد: خطرپذیری برای عبور از دوره هشت ساله رکود، ترس و بی‌تفاوتی در این دو سال شکل گرفت و مشارکت و حضور در کشورهای همسایه و همسو در دنیا راهبردی بود که از سوی وزیر نفت دنبال شد و نتیجه‌بخش بود.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت گفت: فروش نفت هم‌اکنون بیش از دو برابر شده است و ما از کسی اجازه نمی‌گیریم و نفتکش‌های خود را از مقابل چشم ناوهای جنگی آمریکا عبور می‌دهیم و در پالایشگاه‌های فراسرزمینی ونزوئلا و دیگر قاره‌ها فرآورش می‌کنیم.

شاهمیرزایی اظهار کرد: ما کشوری بودیم که بدون جنگ جزیره دارای ذخایر هیدروکربنی عظیم بحرین را با دست خودمان تحویل دشمن دادیم، اما با جنگ هشت ساله نتوانستند یک وجب از خاک این کشور را تصرف کنند.

وی یادآور شد: طبق مصوبه‌های قانون بند «د» در سال پیش و سال ماقبل از آن صنعت نفت بیشترین ایثارگر را پس از جنگ و در این دوران داشته است که این نشان از حضور بیشتر دلدادگان انقلاب اسلامی در این صنعت نسبت به دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور است.

کد خبر 630575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =