درگیری‌های نظامی حماس و رژیم صهیونیستی قیمت نفت را کاهش داد

نگرانی معامله‌گران از اثرات جنگ در خاورمیانه سبب کاهش قیمت‌ نفت در روز سه‌شنبه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، درگیری‌های نظامی رزمندگان مقاومت فلسطین (حماس) و  رژیم صهیونیستی و در نتیجه بالا رفتن نگرانی معامله‌گران از احتمال اختلال در عرضه نفت جهان سبب شد قیمت‌ نفت خام روز سه‌شنبه (۱۸ مهرماه) کاهش یابد، این در حالی است که قیمت‌ نفت در معامله‌های روز پیش بیش از ۴ درصد افزایش یافته بود.

بهای نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ با ۵۶ سنت، معادل ۰.۶ درصد، کاهش به ۸۷ دلار و ۵۹ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز روز سه‌شنبه با ۵۶ سنت، معادل ۰.۶ درصد کاهش با قیمت ۸۵ دلار و ۸۲ سنت برای هر بشکه معامله شد.

در پی نگرانی از گسترش درگیری‌های نظامی به مناطق نفت‌خیز، قیمت هر دو نوع شاخص نفت خام در معامله‌های روز دوشنبه (۱۷ مهرماه) بیش از ۳ دلار و ۵۰ سنت افزایش یافته بود.

رزمندگان مقاومت فلسطین روز شنبه (۱۵ مهرماه) بزرگ‌ترین عملیات نظامی را در دهه‌های اخیر به سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند و این عملیات تا شامگاه دوشنبه نیز ادامه داشت.

تحلیلگران مؤسسه مالی آی‌ان‌جی روز سه‌شنبه اعلام کردند به‌دنبال حملات آخر هفته به مناطق اشغالی رژیم صهیونیستی همچنان ابهام زیادی در بازارهای نفت وجود دارد.

با وجود تولید اندک نفت خام در مناطق اشغالی، تشدید درگیری‌ها در کرانه باختری می‌تواند عرضه نفت را در خاورمیانه تحت‌ تأثیر قرار دهد و کسری بیشتری را در عرضه نفت تا پایان سال ایجاد کند.

منابع آگاه روز دوشنبه اعلام کردند با آغاز عملیات نظامی رزمندگان مقاومت فلسطین، بندر اشکلون و پایانه نفتی رژیم صهیونیستی تعطیل شده است.

کد خبر 631399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =