رونمایی از سامانه‌ مدیریت داده‌های مهندسی نفت در شرکت نفت و گاز گچساران

سامانه‌ برخط مدیریت داده‌های مهندسی نفت به همت گروه برنامه‌نویسی شرکت نفت و گاز گچساران طرحی و از آن رونمایی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی، مدیرعامل این شرکت امروز (چهارشنبه، ۱۹ مهرماه) در حاشیه نشست پیش‌بینی پنج‌ساله بهره‌دهی چاه‌های نفت، تولید، توزیع و تزریق گاز شرکت نفت و گاز گچساران (۶ ماه دوم امسال) گفت: سامانه مدیریت داده‌های مهندسی نفت برای نخستین‌ بار در سطح صنعت نفت کشور و توسط گروه برنامه‌نویسی متخصص شرکت نفت و گاز گچساران طراحی و عملیاتی شد.

وی تجمیع داده‌ها در یک بانک اطلاعاتی، تهیه گزارش‌های آماری، امکان جست‌وجوی سریع و افزایش امنیت داده را از جمله مزایای استفاده از این سامانه اعلام کرد و افزود: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران همواره در امر تأمین و توسعه نرم‌افزارها و سامانه‌های مورد نیاز امر تولید، پیشگام بوده است و این روند تداوم خواهد داشت.

بر پایه این گزارش، سامانه مدیریت داده‌های مهندسی نفت در حاشیه نشست پیش‌بینی پنج ساله بهره‌دهی چاه‌های نفت، تولید، توزیع و تزریق گاز شرکت نفت و گاز گچساران با حضور علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، رامین روغنیان، مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا نورانی، مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و جمعی از مدیران و رؤسای اداره‌های ستادی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب رونمایی شد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ای از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که در زمینه بهره‌برداری، فرآورش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.

ظرفیت تولید نفت خام شرکت نفت و گاز گچساران به‌طور میانگین ۶۳۰ هزار بشکه در روز است و روزانه به‌طور میانگین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت‌مکعب (معادل ۳۹ میلیون مترمکعب) گاز طبیعی و ۳۵ هزار بشکه میعانات گازی تولید می‌کند.

مقدار ذخیره درجای نفت خام میدان‌های تحت مدیریت شرکت نفت و گاز گچساران در حدود ۵۳ میلیارد بشکه و ذخایر قابل برداشت ۲۴ میلیارد بشکه است.

کد خبر 631478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =