حمایت‌ همه‌جانبه وزارت نفت از طرح‌های سودآور بخش‌های پایین‌دستی

وزیر نفت با تأکید بر اینکه وزارت نفت از طرح‌های سودآور بخش‌های پایین‌دستی حمایت همه‌جانبه می‌کند، گفت: اجرای طرح‌های فناورانه همچون پالایشگاه‌های کوچک بسیار سودآور هستند و اشتغال‌زایی و بازگشت سرمایه خوبی دارند.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان فارس، جواد اوجی بعدظهر امروز (جمعه، ۲۱ مهرماه) در حاشیه آیین گشایش بخش نخست طرح پالایشی واقع در شهرک صنعتی شهرستان مُهر با بیان اینکه ۱۴ درصد از کل این پالایشگاه کوچک‌مقیاس (Mini Refinery) از سوی بانک‌ها و بقیه از سوی بخش خصوصی تأمین شده است، گفت: وزارت نفت وظیفه دارد از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای حضور در پروژه‌هایی همچون پالایشگاه‌های کوچک‌مقایس حمایت کند.

وی گفت: اجرای طرح‌های فناورانه همچون پالایشگاه‌های کوچک بسیار سودآور است و اشتغال‌زایی و بازگشت سرمایه خوبی دارند.

به گزارش شانا، وزیر نفت در ادامه سفرهای استانی رئیس جمهوری و به‌عنوان نماینده دولت صبح امروز با هدف آغاز عملیات اجرایی چند طرح در حوزه نفت و گاز به استان فارس و شهرستان‌های لامرد و مُهر سفر کرد.

بر اساس این گزارش، طرح پالایشی شهرک صنعتی مُهر در بخش مرکزی  این شهرستان و در مجاورت پالایشگاه گاز پارسیان و پالایشگاه استحصال اتان پارسیان سپهر واقع‌شده است. ساخت این پالایشگاه شهریورماه ۹۳ آغاز شد، اما به‌دلیل برخی موانع ساخت آن از چندسال پیش متوقف شده بود.

شهرستان مُهر در ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

کد خبر 631526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =