بهره‌مندی ۹۹ درصدی روستاهای استان فارس از گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از بهره‌مندی ۹۹ درصدی روستاهای این استان از گاز طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان فارس، علی‌اکبر میدانشاهی امروز (جمعه، ۲۱ مهرماه) در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات بیش از ۹۰۰ طرح گازرسانی استان فارس که با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و جمعی از مسئولان استانی و کشور همزمان با سفر ریاست‌جمهوری و هیئت دولت به استان فارس برگزار شد، از بهره‌مندی ۹۹ درصدی شهرها و روستاهای این استان از گاز طبیعی خبر داد.

وی با بیان اینکه پوشش گازرسانی روستاهای استان با بهره‌برداری طرح‌های امروز به ۹۹ درصد رسید، افزود: اکنون حدود ۱۷۲۵۲۸۶ مشترک  گاز طبیعی در استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس ادامه داد: از آغاز به کار دولت سیزدهم از مرداد ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۲، یک هزار و ۵۰۶ واحد صنعتی در استان فارس از نعمت گاز بهره‌مند شده که با احتساب این تعداد، مجموع واحدهای صنعتی گازدار در استان به بیش از ۷ هزار صنعت می‌رسد همچنین در این بازه زمانی ۴ شهر و ۲۳۸ روستا نیز از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

میدانشاهی تصریح کرد: جذب بیش از ۱۲۷ هزار مشترک، نصب بیش از ۶۵ هزار و ۸۰۰ علمک و اجرای بیش از ۳ هزار ۲۰۰ کیلومتر شبکه گاز عملکرد شرکت گاز استان فارس از آغاز دولت سیزدهم تا پایان مردادماه امسال انجام شده است.

به گفته وی، تاکنون در مجموع، ۱۱۹ شهر، ۲ هزار و ۴۳۹ روستا و ۷ هزار و ۱۶۰ واحد صنعتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند، ضمن اینکه تعداد مشترکان به یک میلیون و ۷۲۵ هزار و ۲۸۶ مورد رسیده، ۹۲۱ هزار و ۷۲۸ علمک نصب و ۳۴ هزار و ۷۸۷ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس به عملکرد این شرکت در استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان استان معین اشاره و اظهار کرد: از آغاز به‌کار این شرکت از سال ۱۳۹۰  در این استان، گازرسانی به ۲ شهر اسماعیل‌آباد و خاش و ۱۲۰ روستا انجام شده و ۳۰ هزار انشعاب نیز در شهرهای زاهدان (۱۲ هزار) و خاش (۱۸ هزار) نصب و در حال اجراست.

میدانشاهی در پایان، بیاپ کرد: همچنین گازرسانی به ۴ شهر میرجاوه، ریگ ملک، نوک‌آباد و ده رئیس نیز از دیگر اقدام‌های شرکت گاز استان فارس است.

حمزه محمدی، فرماندار شهرستان مُهر نیز در سخنانی به‌کارگیری کارکنان بومی و تخصیص اعتبار و توجهات لازم به این‌ منطقه را خواستار شد زیرا به گفته وی، آلایندگی‌های ناشی از پارس جنوبی تا این منطقه نفوذ می‌کند.

وی همچنین با تأکید بر توسعه فعالیت مسئولیت اجتماعی از سوی وزارت نفت، از احداث چند اتوبان در این منطقه قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام صفار، امام جمعه شهرستان مُهر هم تأکید کرد که روحانیون همواره خدمات دولت مردمی سیزدهم را به مردم توضیح می‌دهند.

وی گفت: امید است با اقدام‌های جهادی مشکلات موجود هم حل شود که از جمله آن تخصیص اعتبار لازم به‌منظور رفع عوارض آلایندگی‌های نفتی و گازی همچنین اقدام‌های فرهنگی است.

کد خبر 631532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =