امکان برداشت و تأمین گاز خشک فرازآوری به میدان نفتی آغاجاری محقق شد

امکان برداشت و تأمین گاز خشک فرازآوری به میدان نفتی آغاجاری با انجام اصلاحیه عملیاتی روی یک چاه گازی در شرکت نفت و گاز آغاجاری محقق شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، جواد تقی‌زاده، مدیرعامل این شرکت گفت: برداشت و بهره‌برداری از چاه‌های نفتی میدان آغاجاری از طریق تأمین گاز حلقه کمربندی به‌واسطه تولید چاه‌های گازی شماره ۵۱ و ۵۴ و ۷۶ آغاجاری انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به حجم زیاد مایعات همراه گاز در این چاه‌ها شاهد سوراخ شدن مکرر و ترکیدگی خط گاز کمربندی بودیم که افزون بر ایجاد کاهش قابل توجه در تولید نفت، به تبع آن آلودگی‌های زیست محیطی را نیز شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به ممکن نبودن دریافت گاز خشک از ایستگاه گاز شرکت نفت و گاز مارون به‌دلیل تعمیر خط لوله گاز خروجی اظهار کرد: با موافقت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون پس از تأمین کالا، اصلاحیه عملیاتی روی چاه گازی ۱۳۴ شرکت مارون برای برداشت و تأمین گاز به حلقه فرازآوری انجام شد که با انجام این عملیات گاز تقریباً خشک در حلقه کمربندی آغاجاری برقرار و تا حدود بسیار زیادی از تجمع مایعات، کاهش تولید نفت و نشتی مکرر و ترکیدگی خط لوله گاز کمربندی آغاجاری جلوگیری شد.

بر پایه این گزارش، با انجام این عملیات پایداری تولید نفت از مخزن آغاجاری به‌واسطه تأمین گاز خشک و بدون مایعات فراهم شد. میدان نفتی آغاجاری از قدیمی‌ترین میدان‌های نفتی کشور به‌شمار می‌رود که در سال ۱۳۱۵ کشف شده است.

کد خبر 631622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =