صادرات نفت عربستان در ماه اوت کاهش یافت

داده‌های مؤسسه ابتکار داده‌های نفتی (جودی) نشان داد صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه اوت به پایین‌ترین سطح در ۲۸ ماه اخیر رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌های منتشرشده طرح مشترک داده‌های سازمانی روز دوشنبه (۲۴ مهرماه) نشان داد صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه اوت برای پنجمین ماه پیاپی کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح در ۲۸ ماه اخیر رسید.

صادرات نفت خام عربستان سعودی، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان، در ماه اوت به ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه در روز رسید. این رقم در مقایسه با صادرات روزانه ۶ میلیون و ۱۰ هزار بشکه‌ای این کشور در ماه ژوئیه ۷.۱ درصد کاهش داشته است و کمترین مقدار از آوریل ۲۰۲۱ تاکنون به‌شمار می‌رود.

عربستان سعودی و روسیه توافق کرده‌اند تا پایان امسال عرضه نفت خود را در مجموع یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز معادل بیش از یک درصد از تقاضای جهانی نفت کاهش دهند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در ماه جاری اعلام کرد کاهش عرضه نفت اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) تا سال ۲۰۲۴ و احتمالا پس از آن نیز ادامه خواهد داشت؛ اقدامی که تا حدی تضمینی برای حمایت از قیمت نفت است.

تولید نفت عربستان در ماه اوت به ۸ میلیون و ۹۲۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت که ۹۵ هزار بشکه کمتر از ماه ژوئیه است؛ این در حالی است که ذخیره‌سازی‌های این کشور با 4 میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه افزایش در روز به ۱۵۰ میلیون و ۸۹۰ هزار بشکه در روز رسید.

پالایشگاه‌های عربستان سعودی در ماه اوت روزانه ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار بشکه نفت خام پالایش کردند که ۲ هزار و ۹۰۰ بشکه کمتر بود.

بر اساس این گزارش، صادرات فرآورده‌های نفتی این کشور در ماه اوت با ۱۸۲ هزار بشکه افزایش به یک میلیون و ۳۳۰ هزار بشکه در روز رسید.

قیمت نفت خام پس از آغاز درگیری‌های نظامی رزمندگان مقاومت فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی در تاریخ هفتم اکتبر (شنبه، ۱۵ مهرماه) افزایش یافت.

عربستان سعودی برای پنجمین ماه پیاپی قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عربی خود را برای خریداران آسیایی افزایش داد.

تولید نفت خام آمریکا نیز در هفته منتهی به ششم اکتبر (جمعه، ۱۴ مهرماه) به بالاترین سطح خود یعنی ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسید که از اوج تولید این کشور در سال ۲۰۲۰ پیش از کاهش تقاضای جهانی نفت به‌دلیل شیوع بیماری کرونا فراتر رفته است.

کد خبر 631811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =