سیستم کنترل‌ برندهای آمریکایی برای افزایش امنیت سایبری مهندسی معکوس شد

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از مهندسی معکوس سیستم کنترل‌ برندهای آمریکایی برای افزایش امنیت سایبری خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، رضا نوشادی صبح امروز (چهارشنبه، ۱۰ آبان‌ماه) در دومین آیین نکوداشت پدافند غیرعامل در صنعت نفت که به میزبانی شرکت ملی گاز ایران در سال همایش‌های کوشک در حال برگزاری است، گفت: ایستکاه بازرگان حدود ۲۰ سال پیش ساخته شده و امکانات ارتباطی ما با خارج از کشور آنجا برقرار است و می‌توانست یکی از نقاط تهدید و نفوذ به کل شبکه گاز باشد.

وی افزود: همکاران ما این ایستگاه را ارتقا دادند و بحث امنیت سایبری آنجا به گونه‌ای ارتقا یافت که تهدیدات به پایین‌ترین سطح رسید.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: یکی از اقدام‌هایی که از دو سال پیش در دستور کار قرار دادیم ساخت و ارتقای سامانه‌ها و سیستم‌های کنترل بود زیرا هشدارهای زیادی برای استفاده نکردن از آنها دریافت کردیم و برای استفاده برخی برندها که نرم‌افزارهای جاسوسی داشتند، منع شدیم و اکنون چند ایستگاه تقویت فشار کشور با سیستم کنترل بومی کار می‌کند و سیستم‌ برندهای کنترل آمریکایی مهندسی معکوس شده است.

نوشادی ادامه داد: برای پایداری خدمت‌رسانی نیازمند توجه‌های خاص بودجه‌ای هستیم و نیاز است تا سازمان پدافند غیر عامل کشور، شرکت ملی گاز ایران را در این حوزه حمایت کند تا جریان سرمایه‌گذاری ادامه یابد.

وی به تکمیل شبکه گاز رینگ شرقی کشور اشاره و اظهار کرد: در مرحله طراحی و برون‌سپاری این پروژه‌ها اقدام‌های ویژه‌ای انجام شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در پایان توضیحاتی درباره ویژگی‌های پروژه احداث خط لوله ۳۰ اینچ لافت - گورزین و انشعاب ۱۶ اینچ شهرک صنعتی خلیج فارس به روش مهندسی، تأمین و ساخت (ئی‌پی‌سی) ارائه کرد.

کد خبر 632431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =