تأکید معاون وزیر نفت بر لزوم توسعه اچ‌اس‌ئی با رشد روزافزون علم و فناوری

معاون وزیر نفت در امور گاز در همایش سراسری اچ‌اس‌ئی صنعت گاز کشور با اشاره به رشد روزافزون علم و فناوری و تغییر شرایط محیطی در همه حوزه‌ها، بر لزوم همپایی رشد و توسعه اچ‌اس‌ئی با این تغییرات تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی امروز (دوشنبه، ۱۵ آبان‌ماه) در همایش سراسری بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل (اچ‌اس‌ئی ) صنعت گاز ایران که با حضور برخی مدیران ارشد صنعت نفت و گاز در سالن شهید رجایی ساختمان شهدای گاز برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در مقوله اچ‌اس‌ئی، بحث اعتبار سازمان است که اگر مورد توجه قرار نگیرد، دچار خدشه می‌شود.

وی تصریح کرد: فراموش نکنیم که اچ‌اس‌ئی با یک متغیر مهم سر و کار دارد که آن‌ هم بهره‌وری است؛ پس هر حادثه‌ای می‌تواند بهره‌وری سازمان را دچار چالش کند و کارایی آن را کاهش ‌دهد.  

معاون وزیر نفت در امور گاز کلاس شرکت ملی گاز ایران را در سطح جهانی خواند و افزود: شرکت‌ها و سازمان‌های در کلاس جهانی به‌دنبال آن هستند که استانداردهای خود را تقویت کنند، زیرا این مهم، امری ضروری برای ادامه حیات یک سازمان است.

چگنی اظهار کرد: مدیران اچ‌اس‌ئی بدانند که با توجه به شاخصه‌هایی که وجود دارد، این شرکت در رده‌های نخست شرکت‌های فعال در حوزه نفت و گاز دنیا قرار دارد، بنابراین رسیدن به استانداردهای جهانی در این مقوله، بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در اچ‌اس‌ئی نوع نگرش، رویکرد و چگونگی رفتار بسیار مهم و لازم است همه نگرش‌مان را نسبت به این مقوله روزآمد کنیم؛ ضمن آنکه اهمیت و ضرورت توجه به سلامت منابع انسانی اولویت بسیار بالایی دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه اگر اچ‌اس‌ئی مقتدری به‌ویژه در محیط‌های عملیاتی داشته باشیم، بی شک هیچ حادثه‌ای پیش نخواهد آمد، گفت: پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، بنابراین باید آموزش، به‌کارگیری نیروی متخصص و استفاده از تجهیزات را در این مقوله در اولویت قرار دهیم تا به نتایج بهتری دست یابیم.

چگنی در پایان با بیان لزوم درس‌آموزی از اتفاقات، بر تقویت نقاط قوت و تلاش برای رفع نقایص تأکید کرد و قصور در زمینه رعایت الزام‌های اچ‌اس‌ئی را جبران‌ناپذیر خواند.

براساس این گزارش، همایش سراسری اچ‌اس‌ئی صنعت گاز ایران با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت و گاز کشور و استادان دانشگاه، روزهای ۱۵ و ۱۶ آبان‌ماه به مدت دو روز در سالن شهید رجایی ساختمان شهدای شرکت ملی گاز ایران برگزار می‌شود.

کد خبر 632715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =