وزارت نفت یکی از پشتوانه‌های تحرک دولت است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دیدار وزیر نفت با تاکید بر ضرورت اهتمام، برنامه‌ریزی منسجم و مدون و توجه هرچه بیشتر برای به‌کارگیری، ماندگاری و رشد نخبگان علمی وزارت نفت را یکی از پشتوانه‌های تحرک دولت دانست.

به گزارش خبرنگار شانا، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز (جمعه، ۲۶ آبان‌ماه) در دیدار جواد اوجی، وزیر نفت، نخبگان علمی در بخش‌های مختلف کشور را سرمایه‌ای بزرگ و ارزشمند برای تسریع در تحقق مولفه‌های پیشرفت توصیف و بر ضرورت حفظ این جوانان مستعد و دارای روحیه سازندگی تاکید کرد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های منسجم و هدفمند و همچنین فراهم‌کردن زمینه فعالیت نخبگان در عرصه‌های مخلتف تا حد زیادی میتوان آن‌ها را نگه داشت و از ظرفیت، توانمندی و استعداد آن‌ها در بخش‌های مختلف بهره برد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تبیین برخی عوامل پیشرفت و اقتدار کشور، جلوگیری از خام فروشی و بدنبال آن افزایش صادرات را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: یکی از اقدام‌های ارزنده دولت سیزدهم افزایش صادرات با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان ایران اسلامی بوده که قابل توجه و ستودنی است.

آیت‌الله اعرافی وزارت نفت را یکی از پشتوانه‌های تحرک دولت توصیف کرد و افزود: این وزارتخانه با عمل به رسالت‌های خود در حوزه تامین ذخایر انرژی و توسعه فعالیت‌های میدان‌های نفتی و گازی مشترک با دیگر کشورها، می‌تواند دولت را در باز کردن گره‌های کور مشکلات و خدمت بیشتر به مردم کمک کند.

وی با اشاره به اهمیت حفظ منابع انرژی و ایجاد راهکارهایی برای مدیریت مصرف در این بخش گفت: در زمینه توسعه فعالیت‌های اجتماعی برای نهادینه کردن مصرف بهینه منابع انرژی باید با تشکیل ستادهای راهبری، همفکری و فرهنگ سازی کرد.

وزیر نفت هم در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی، به برنامه‌های این وزارتخانه در زمینه توسعه فعالیت‌های میدان‌های مشترک نفت و گاز در ایران با دیگر کشورها پرداخت و گفت: هیچ میدان مشترک نفت و گاز در کشورمان نیست که بلاتکلیف باشد.

به گفته وزیر نفت، اکنون ۱۷ میدان مشترک نفتی و گازی در ایران داریم.

کد خبر 633153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =