دستاوردهای دولت نشان‌دهنده «عزت ملی» است/ ایجاد پالایشگاه فراسرزمینی ابتکاری برای مقابله با دشمنان است

رئیس جامعه مدرسان حوزه علمیه قم گفت: اقدام‌هایی که دولت در کشور رقم زده نشان‌دهنده «عزت ملی» است و به تعبیر رهبر انقلاب کسانی که فقط به مسئله ایرانیت می‌اندیشند نیز خدمات شما باعث می‌شود آنان به هویت و ایرانی بودن خود افتخار کنند.

به گزارش شانا، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با وزیر نفت دولت سیزدهم که روز جمعه، ۲۶ آبان در سالن نشست‌های دفتر جامعه مدرسان حوز علمیه قم برگزار شد با بیان اینکه اقدام‌هایی که دولت سیزدهم طی دو سال اخیر در حوزه صنعت نفت انجام داده قابل قبول و نشان‌دهنده این است که برای جامعه ایجاد امید می‌کند، گفت: انقلاب ما یک نعمت بزرگ الهی بود و بنده معتقد هستم تا به امروز هیچ کدام از ما نتوانسته‌ایم جایگاه اصلی و حق انقلاب را ادا کنیم.

وی افزود: در تاریخ این کشور روزهایی وجود داشته که در بسیاری از مسائل توانایی حل مشکلات در داخل کشور مهیا نبوده است و به همین دلیل کشور وابسته به دیگران بوده است.

رئیس جامعه مدرسان حوزه علمیه قم با بیان اینکه تمام حیات و هستی ما در اختیار تصمیم‌گیری دیگران بود، سران کشورها در پایتخت ایران برای آینده کشورمان جلسه تشکیل می‌دادند بدون اینکه رئیس مملکت از آن مطلع باشد گفت: به لطف خدا همه این مسائل و معضلات به برکت رهنمودهای معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و همراهی بزرگان دینی و مردم حل شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: روزگاری به مردم ما تلقین کرده بودند که این نفت به عنوان مایعی بدبو بدرد شما نمی‌خورد و نیازی به آن ندارید، دشمن تلاش کرد تا صنعت نفت کشورمان را بدست بگیرد، اما با بیداری مردم و بزرگان این اتفاق رخ نداد و کشور در مسئله صنعت نفت به استقلال رسید.

وی با بیان اینکه تلاش‌هایی که شما و همکارانتان در صنعت نفت در دولت سیزدهم انجام داده‌اید، باعث شده فضایی آرام در کشور ایجاد شود گفت: بهره‌برداری فازهای مختلف میدان‌های نفت و گاز در کشور که یکی پس از دیگری درحال انجام است باعث شده است جوانه امید در دل مردم زنده شود و احساس کنند که مسئولین برای توسعه کشور شبانه روز در تلاش هستند.

رئیس جامعه مدرسان حوزه علمیه قم با اشاره به سختی کار افرادی که در میدان‌های نفت و گاز فعالیت دارند، تصریح کرد: عملی که همکاران شما در سکوهای نفت و گاز در آن وضع آب و هوایی طاقت‌فرسا مشغول خدمت‌رسانی هستند اجرش همانند کسانی است که در راه خدا جهاد می‌کنند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: بنده تقاضا دارم پیام حوزه علمیه را به آن عزیزان برسانید که ما قدردان زحمات شما در صنعت نفت و گاز هستیم و می‌دانیم که چه سختی‌هایی را پشت سر می‌گذارید و از خدا برای شما توفیق روز افزون را طلب می‌نماییم.

همه ما می‌دانیم دولت سیزدهم در چه وضعیتی برای اداره امور کشور مستقر شد

وی در ادامه با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایط سختی کشور را تحویل گرفت، گفت: همه ما می‌دانیم دولت سیزدهم در چه وضعی برای اداره امور کشور مستقر شد، شرایط سختی در کشور حاکم بود که دولت مردمی توانست با رمز «همت، تلاش و تدبیر» آن روزها را با موفقیت پشت سر گذارد.

رئیس جامعه مدرسان حوزه علمیه قم مطرح کرد: برای نمونه ایجاد پالایشگاه فراسرزمینی که وزیر نفت درباره آن توضیح داد ابتکاری بسیار خوب بود که انجام شد، این ابتکارها و تدابیر سد راهی شد برای کارهایی که دشمنان علیه کشور ما انجام می‌دادند.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: اقدام‌هایی که دولت در کشور رقم زده است نشان دهنده عزت ملی است و به تعبیر رهبر انقلاب کسانی که فقط به مسئله ایرانیت می‌اندیشند نیز خدمات شما باعث می‌شود آنان به هویت و ایرانی بودن خود افتخار کنند.

وی افزود: امیدواریم به همت بلندی که مجموعه دولت دارد زیر سایه منویات رهبر فرزانه انقلاب بتوانیم در شرایط سخت و دشوار سربلند بیرون آمده و مشکلات را یکی پس از دیگری همچون گذشته حل کنید و یاس و ناامیدی که دشمن در کشور ایجاد کرده است را تبدیل به امیدواری کنید.

باید بیش از گذشته به مسئولیت‌های اجتماعی اهتمام بخشید

رئیس جامعه مدرسان حوزه علمیه قم اظهار کرد: مسئولیت‌های اجتماعی نکته قابل توجهی است که باید بیش از گذشته به آن اهتمام بخشید، مدتی پیش با معاون وزیر نفت دیداری داشتیم، ایشان از اقدام‌های انجام شده این وزارتخانه در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی گزارشی را ارائه دادند که باید این روند ادامه یابد.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: ساخت مدرسه، راه، بیمارستان، محرومیت‌زدایی و… بخش مهمی از اقدامات انجام شده این وزارتخانه است که طی این ۲ سال اخیر انجام شده، از وزیر نفت تقاضا داریم که در کنار مدیریت امور کشور بیش از گذشته نسبت به موضوع مسئولیت‌ اجتماعی توجه کنند.

کد خبر 633203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =