گازرسانی به سیستان و بلوچستان تا ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که شهر زاهدان به‌طور کامل به شبکه گاز کشور متصل است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا میرشکاری در دیدار با علیرضا شهرکی، سرپرست فرمانداری شهرستان زاهدان گفت: با اجرای بیش از ۵ هزار و ۸۵۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز طبیعی در سطح شهرها و روستاهای استان، تاکنون ۹ شهر و ۱۱۰ روستا از این موهبت الهی بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: با نصب بیش از ۱۰۰ هزار علمک، ۱۰۰ و ۳۹ هزار مشترک جزء و عمده از گاز طبیعی بهره‌مند شدند و تلاش شبانه‌روزی برای گسترش شبکه گاز در همه شهرها و روستاهای استان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم‌اکنون شهر زاهدان با اجرای بیش از یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و با نصب بیش از ۶۳ هزار علمک، زیر پوشش ۱۰۰ درصدی گاز قرار دارد، افزود: یکصد و ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار از این سوخت پاک بهره‌مند شدند و این در حالی است که شبکه اجراشده، ظرفیت اشتراک‌پذیری یکصد و ۴۰ هزار خانوار را دارد.

میرشکاری تصریح کرد: همه ۵۵ شهر و ۳ هزار و ۲۸۰ روستا دارای قابلیت گازرسانی استان، در برنامه گازرسانی هستند و امید است با همت کارکنان این شرکت و همیاری و همکاری شرکت‌های گاز استان‌های خراسان رضوی، فارس، یزد و خراسان جنوبی به‌عنوان استان‌های معین، همه مردم این خطه، تا پایان سال ۱۴۰۴ گرمای گاز طبیعی را در خانه‌های خود احساس کنند و معضل تأمین سوخت برای همیشه برطرف شود.

وی در پایان گفت: این شرکت از اجرای پروژه‌های گازرسانی به صنایع نیز غافل نبوده و با همه توان به ایفای نقش خود در تحقق شعار مهار تورم، رشد تولید پرداخته و سعی بر آن دارد تا با گازرسانی به صنایع استان، افزون بر رونق بخشیدن به کسب‌وکار صنایع موجود، زمینه جذب دیگر سرمایه‌گذاران و متعاقباً ایجاد اشتغال برای جوانان مستعد این استان را به ارمغان آورد.

علیرضا شهرکی، سرپرست فرمانداری شهرستان زاهدان نیز اعلام کرد: هر تصمیمی که سبب تسهیل در ارائه خدمات به مردم، به‌ویژه در بخش گازرسانی در نقاط دوردست شود، مورد استقبال مجموعه فرمانداری بوده و این مجموعه آماده همکاری با سازمان‌های خدماتی، به‌ویژه شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان است.

کد خبر 633356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =