پویش ملی «هر خانه یک اتاق گرم» از خراسان رضوی آغاز شد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به تجربه موفق سال گذشته در حوزه مشارکت مردمی برای مدیریت مصرف گاز گفت: پویش «هر خانه یک اتاق گرم» امسال نیز از ابتدای آذرماه تا پایان سال برگزار می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان خراسان رضوی، حسن افتخاری با اعلام این مطلب افزود: پارسال با مشارکت مسئولانه مردم مشهد و دیگر شهرستان‌ها در موضوع بهینه‌سازی مصرف گاز، با وجود برودت شدید دما در دی‌ماه شاهد کاهش قابل ملاحظه مصرف گاز در بخش خانگی بودیم که این مهم با همراهی مردم و تأمین حداکثری انرژی در مناطق دورافتاده همراه شد.

وی ادامه داد: استان خراسان رضوی به‌دلیل دوری از منابع گازی جنوب کشور، در ایام اوج سرما دچار ناترازی مقطعی گاز در شبکه‌ها و خطوط انتقال می‌شود که با توجه به سهم بالای گاز در سبد مصرفی بخش خانگی، همراهی مردم راهکار فوری برای تأمین پایدار گاز طبیعی بخش‌های مختلف است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه شرکت ملی گاز ایران در دولت سیزدهم در کنار اجرای پروژه‌های گازرسانی روستایی، طرح‌های بهینه‌سازی مصرف و طرح‌های کلان و مهمی مربوط به تأمین و پایداری گاز را برای تقویت شبکه گاز شرق کشور در حال اجرا دارد، گفت: ساخت فاز دوم ذخیره‌سازی گاز در شوریجه، اجرای خط تقویتی انتقال گاز تربت جام، رینگ تقویتی جنوب مشهد، اجرای خط ۴۸ اینج سراسری برای انتقال گاز جنوب به شرق کشور و احداث ایستگاه تقویت فشار آرادان با این هدف انجام شده یا در حال اجراست. 

افتخاری تأکید کرد: مصرف‌کنندگان گاز طبیعی در مدت اوج سرما می‌توانند با گرم کردن یک اتاق در خانه و خاموش کردن تجهیزات گرمایشی اتاق‌های بلااستفاده و پوشیدن لباس مناسب فصل به جای افزایش درجه حرارت منزل، مشارکت فعالانه‌ای در پایداری گاز نقاط دورافتاده داشته باشند.

یادآور می‌شود کلانشهر مشهد با یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک سهم جدی در میزان مصرف گاز بخش خانگی استان دارد.

کد خبر 633505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =