وضع بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده نفت ایران‌ تشریح شد

تازه‌ترین وضعیت بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده نفت خام ایران در نشست هم‌اندیشی مدیران عامل شرکت‌های بهره‌برداری تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با هدف هم‌افزایی و با نگاه همه‌جانبه به موارد روز تشریح شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی، مدیرعامل این شرکت هدف برگزاری این‌گونه نشست‌ها را ایده گرفتن مدیران عامل از دستاوردهای شرکت‌های دیگر و به اشتراک‌گذاری تجربه‌ها دانست و گفت: مهم‌ترین راهبردهای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اصلاح فرآیندهای تولید، روزآمد کردن سیستم‌های کنترل‌گر (PLC)، احیای کریدورهای نفتی، نوآوری و انجام امور به‌صورت خلاقانه و مدیریت پساب‌ها برای نگاه به نگهداشت محیط‌های پیرامونی است.

بر اساس این گزارش، در ادامه مدیران عامل شرکت‌های تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گزارش‌هایی از طرح‌های فناورانه و خلاقانه خود و تجربه سازمانی برای به‌کارگیری طرح‌های دانش‌بنیان و تولید بار اول به اشتراک گذاشتند.

وضع بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده نفت ایران‌ تشریح شد

امضای قراردادهای سه‌جانبه در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران

غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در این نشست طی گزارش از عملکرد این شرکت در حوزه بهسازی فضای کار کارکنان، آسفالت محوطه‌های شرکت، تعمیر اماکن، پیاده‌روسازی و ایجاد مجتمع‌های رفاهی خبر داد و افزود: اجرای این موارد برای ایجاد فضای زندگی ضروری است.

وی در ادامه از امضای قراردادهای سه‌جانبه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها برای رفع موانع تولید مانند ساخت پمپ چندفازی، بومی‌سازی فرآیندهای جلوگیری از خورندگی تأسیسات، ایجاد سیستم نشت‌بند و توپک‌رانی هوشمند خبر داد.

طراحی کارخانه نمک‌زدایی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری

بر پایه این گزارش، جواد تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری همسو با اطلاع‌رسانی و انتقال تجربه‌های عملیاتی این شرکت گفت: در تهیه کالای شرکت‌های عملیاتی قوانین موجود چابکی سازمان را به چالش می‌کشند، به‌طوری که گاهی تا ۱۶۴ روز خرید کالا به درازا می‌انجامد که همکاران ما در این شرکت به روش‌هایی برای سرعت بخشیدن به این موضوع دست یافته‌اند.

وی اظهار کرد: مهندسان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در حال طراحی کارخانه نمک‌زدایی هستند و تمهیدها به گونه‌ای است که این تأسیسات به‌صورتی پیاده‌سازی شوند تا پساب دورریز نداشته باشد، این مهم به حفظ و نگهداشت محیط‌های پیرامونی کمک بسزایی خواهد کرد.

تزریق آب و افزایش برداشت نفت از قدیمی‌ترین میدان نفتی ایران 

علیرضا هیهاوند، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجد سلیمان نیز در این نشست از خرید تعلیق‌شکن‌هایی برای تأسیسات ژوراسیک این شرکت به‌واسطه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

وی در ادامه گفت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجد سلیمان همسو با اهداف مدیریت بالادستی برای افزایش حداکثری تولید با ابتکار مهندسان خود و استفاده از دانش فنی داخلی با تزریق آب در میدان مسجد سلیمان قادر به افزایش برداشت از این مخازن شده است.

افزایش تولید ۲۰ هزار بشکه‌ای در شرکت نفت و گاز مارون

 قباد ناصری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون نیز در این نشست گفت: این شرکت در یک حرکت جهادی اقدام به احداث ۲۳۶ کیلومتر خط لوله ۱۰ اینچ با هدف افزایش تولید ۲۰ هزار بشکه در روز کرده است، همکاران ما در شرکت نفت و گاز مارون با نصب دو پمپ P68 و P100 تزریق ۱۰ تا ۱۲ هزار بشکه در روز پساب‌های همراه نفت را عملیاتی کرده‌اند. نفت و گاز مارون برای صیانت از تولید اقدام به ایمن‌سازی هدر سراسری ۱۶ اینچ تزریق گاز مارون به طول ۱۱ کیلومتر کرده است.

حسن شهرویی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از اقدام‌های جهادی همکاران خود گفت و در تأیید این اقدام‌ها به رفع نشتی خطوط لوله انتقالی، تعمیرات اساسی تأسیسات اهواز ۵، استانداردسازی تابلوهای برق، تعمیرات اساسی ماشین‌آلات سنگین ترابری، لایروبی نهرها و آبراهه‌ها، بازسازی آبدارخانه‌های تأسیسات، نهضت رنگ‌آمیزی تأسیسات و بهسازی تجهیزات اداری تأسیسات فرآورشی اشاره کرد.

کد خبر 633565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =