سیاست‌های دولت در خنثی‌سازی تحریم‌ها و افزایش درآمدهای نفتی مشهود است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اثر سیاست‌های دولت در خنثی‌سازی تحریم‌ها را در افزایش درآمدهای نفتی و رشد اقتصادی کشور مشاهده می‌کنیم.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به رشد اقتصادی بخش نفت اشاره و اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم اتفاق‌های مثبتی در بخش نفت و گاز رخ داد که نتیجه آن افزایش فروش نفت و رشد اقتصادی این بخش است.

وی افزود: اثر سیاست‌های دولت در خنثی‌سازی تحریم‌ها را در افزایش درآمدهای نفتی و رشد اقتصادی کشور مشاهده می‌کنیم که البته برای تداوم این رشد اقتصادی به سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در بخش نفت و گاز نیاز داریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه باید در بحث احداث پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها به‌صورت جدی سرمایه‌گذاری کنیم، تصریح کرد: احداث پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها، جلوگیری از خام‌فروشی، تبدیل آن به فرآورده‌های با ارزش، ایجاد ارزش اقتصادی برای کشور، اشتغال، بی‌اثر کردن تحریم‌ها، افزایش درآمد ارزی، رسیدن به تنوع مشتری و... را در پی خواهد داشت.

شایان یادآوری است که جواد اوجی، وزیر نفت روز چهارشنبه هفته گذشته (یکم آذرماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران به رشد درآمدهای ارزی کشور اشاره و اظهار کرد: به گواه مرکز آمار ایران، وزارت نفت بهترین کارنامه را دارد و گروه نفت و گاز رشد ۲۵.۶ درصدی را به‌دست آورده که تا به حال سابقه نداشته و البته این رشد به‌واسطه سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت نفت است.

کد خبر 633695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =