برزیل با پیوستن به اوپک‌پلاس تولید نفت را کاهش نمی‌دهد

مدیرعامل پتروبراس اعلام کرد که برزیل به ائتلاف اوپک محلق می‌شود اما تولید نفت خود را محدود نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژان پل پراتس گفت: انتظار می‌رود برزیل در ماه ژانویه به ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) بپیوندد اما در توافق کاهش عرضه در قالب «بیانیه همکاری» شرکت نخواهد کرد.

اعلام غافلگیرکننده اوپک‌پلاس در سی‌وششمین نشست وزارتی این ائتلاف در روز پنجشنبه (نهم آذرماه) مبنی بر عضویت این کشور آمریکای جنوبی، پرسش‌هایی را مبنی بر اینکه آیا برزیل در سقف تولید شرکت می‌کند یا خیر به میان آورد، زیرا شماری از کشورهای عضو این ائتلاف اعلام کردند به‌طور داوطلبانه از یکم ژانویه تا ۳۱ مارس ۲۰۲۴ در مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه افزون بر کاهش‌های پیشین از تولید خود می‌کاهند.

وی افزود: هیچ سهمیه‌ای وجود ندارد، ما هرگز بخشی از ائتلافی که سهمیه تولید را به برزیل تحمیل کند، نیستیم. پتروبراس یک شرکت سهامی عام است و ما نمی‌توانیم سهمیه داشته باشیم.

وزیر انرژی برزیل روز پنجشنبه اعلام کرده بود که این کشور پس از یک تحلیل فنی کامل، مشتاق پیوستن به اوپک‌پلاس است.

دفتر لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری برزیل دریافت این دعوت را تأیید کرد، اما اعلام کرد به‌طور رسمی پاسخی نداده است.

برزیل با تولید روزانه ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه معادل نفت که ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه آن نفت خام است بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت در آمریکای جنوبی است.

پراتس که در ماه اکتبر پذیرای هیثم الغیص، دبیرکل اوپک در برزیل بود، از اقدام برزیل برای پیوستن به ائتلاف اوپک‌پلاس استقبال کرد.

پراتس گفت: برزیل فعالیت خود را به‌عنوان عضو ناظر در نشست‌ها آغاز می‌کند که به نظر من اقدامی شایسته است.

وی ابراز امیدواری کرد که برزیل تا ماه ژوئن به‌طور رسمی این دعوت را بپذیرد.

کد خبر 633972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =