سهم ۲۵ درصدی نفت سپاهان در بازار روغن موتور کشور/ پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه تولید روغن سبز

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان از سهم ۷۰ درصدی این شرکت در صادرات انواع روانکار کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، فرهاد امین‌دهقان عصر روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۴ آذر) در حاشیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در جمع خبرنگاران گفت: شرکت نفت سپاهان دو گرید روغن پایه و انواع روغن موتور را تولید و عرضه می‌کند و ۲۵ درصد بازار روغن موتور داخل کشور و ۷۰ درصد از سهم صادرات روانکار در کشور را در اختیار دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های توسعه‌ای این شرکت افزود: این شرکت همچنین اجرای پروژه‌های جدیدی را برای تولید روغن‌های گرید بالاتر ۲ و ۳ در حال اجرا دارد که امیدواریم سال آینده بتوانیم این روغن‌ها را به بازار عرضه کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان همچنین از سرمایه‌گذاری ۴ همتی برای تولید روغن موتور و توزیع آن در ۲۹ استان کشور خبر داد و گفت: محصولات تولیدی این شرکت در شرکت‌های زیرمجموعه اسپیدی، مگلوب و آتا تولید و از طریق شبکه مویرگی شرکت کیمیا اسپیدی در سراسر کشور به‌صورت مستقیم به مصرف‌کنندگان روغن موتور عرضه می‌شود.

امین‌دهقان از تولید روغن سبز در این شرکت برای نخستین بار در کشور خبر داد و اظهار کرد: پروژه تولید روغن سبز این شرکت هم‌اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان سال آینده به بهره‌برداری کامل برسد.

وی افزود: محصولات روانکار شرکت آتا که برند جدید این مجموعه است برای عرضه در کشورهای شمال ارس و استان‌های شمال غربی ایران وارد بازار شده است.

 مدیرعامل شرکت نفت سپاهان روند حجم صادرات شرکت نفت سپاهان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ را افزایشی اعلام کرد و گفت: سود مالی شرکت ابتدای امسال به‌دلیل افزایش حجم صادرات، ۷ درصد بیشتر از پیش‌بینی اعلام‌شده بود.

امین‌دهقان با تأکید بر اهمیت بازار منطقه اوراسیا افزود: ورود و توسعه بازار فروش محصولات شرکت نفت سپاهان در کشورهای حوزه اوراسیا از برنامه‌های آینده این شرکت است.

به گزارش شانا، شرکت نفت سپاهان از زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت، بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده روغن پایه گروه یک در خاورمیانه است و سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن روغن و انواع فرآورده مازاد بر نیاز کشور را به کشورهای شرق آسیا، هند، امارات و... صادر می‌کند.

کد خبر 634195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =