نقش محوری ملی حفاری در افزایش تولید نفت صنایع بالادست

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران این شرکت را بازویی توانمند در صنایع بالادستی دانست که نقش اساسی در تحقق برنامه‌های صنعت نفت کشور برای افزایش تولید دارد. 

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حمیدرضا گلپایگانی روز چهارشنبه (۲۹ آذرماه) در آیین گرامیداشت چهل‌وچهارمین سالگرد تأسیس شرکت ملی حفاری ایران ضمن قرائت پیام‌های وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت و با حضور نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، مدیران، رؤسا و مقام‌های استانی و لشکری و جمعی از کارکنان شرکت با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس این شرکت، این فرمان را نمونه بارز اعتماد به توان و تخصص داخلی بیان کرد و افزود: کارکنان شرکت ملی حفاری در طول ۴۴ سال گذشته با طی کردن سیر تکاملی، مدیریت دکل‌ها و دانش تخصصی حفاری را بومی‌سازی و کشور را از وجود کارشناسان خارجی بی‌نیاز کردند. 

وی در ادامه ضمن قدردانی از حمایت دولت مردمی سیزدهم از صنایع داخلی گفت: صنعت حفاری در تحقق برنامه‌های افزایش تولید وزارت نفت همواره نقش مهمی ایفا کرده است و در شرایط کنونی حفظ جایگاه، ورود به بازار رقابتی و صدور خدمات به کشورهای همجوار مستلزم نوسازی و ارتقای ناوگان عملیاتی شرکت است که تحقق این مهم در گرو سرمایه‌گذاری و اولویت‌بخشی به اجرای سیاست‌های حمایتی از شرکت ملی حفاری به عنوان بازوی توانمند صنایع بالادستی وزارت نفت است. 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با قدردانی از همکاری مستمر شرکت‌های کارفرما به‌ویژه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با ملی حفاری گفت: با برنامه‌ریزی هدفمند و تلاش بی‌وقفه متخصصان شرکت در واحدهای عملیاتی در دو سال گذشته شاهد بهبود آمار شاخص‌های عملکرد در ارائه خدمات فنی و تخصصی حفاری به شرکت‌های متقاضی بودیم. 

گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود قرار گرفتن نام ملی حفاری در فهرست واگذاری به بخش خصوصی را مهم‌ترین چالش این شرکت در دو دهه گذشته دانست که در بلندمدت باعث بروز تبعات منفی و کاهش بهره‌وری سازمان شده است. 

وی حمایت از سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان، حفاری پنج حلقه چاه آب ژرف در استان سیستان و بلوچستان، بازیافت آب مصرفی در دستگاه‌های حفاری با هدف صیانت از منابع آبی کشور، حمایت از ورزش قهرمانی در استان خوزستان و مشارکت در برنامه‌های فرهنگی مذهبی را از جمله اقدام‌های شرکت ملی حفاری ایران در حوزه عمل به مسئولیت اجتماعی بیان کرد. 

در ادامه این آیین حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در سخنانی با تبریک سالروز تأسیس شرکت ملی حفاری یادآور شد: کارکنان این شرکت در ۴۴ سال گذشته با تلاش و کار جهادی افتخار آفریدند و ایران اسلامی را از وابستگی نجات دادند و اکنون لازم است این صنعت تقویت و موفقیت‌های آن برای جامعه تبیین شود. 

در پایان این آیین نیز از واحدهای برتر بخش‌های مختلف شرکت در سال ۱۴۰۲ با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

کد خبر 634906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =