رویداد «پتروتِک» پاسخی برای دانش‌بنیان شدن صنعت نفت است

رئیس دانشگاه صنعت نفت با بیان اینکه رویداد «پتروتِک» پاسخی برای دانش‌بنیان شدن صنعت نفت است، گفت: برگزاری چنین رویدادی نقش دانشگاه را در زنجیره توسعه فناوری در حوزه صنعت نفت مشخص می‌کند.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد چهاردولی در نشست تخصصی «نقش تحقیقات دانشگاهی در زنجیره توسعه فناوری» در حاشیه دومین رویداد «پتروتِک» با اشاره به اینکه ضرورت دانش‌بنیان شدن از سوی مقام معظم رهبری در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ بیان شد، گفت: نخستین رویداد «پتروتِک» پارسال با محور دانشگاه برگزار شد که منشأ همگرایی صنایع مختلف با زیر مجموعه‌های وزارت نفت بود.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که جا دارد به آن فکر شود نقش تحقیقات دانشگاهی در زنجیره توسعه فناوری در حوزه صنعت نفت است، افزود: فناوری برای توسعه از مرحله پژوهش آغاز می‌شود و دانشگاه در توسعه فناوری و تبدیل آن به محصول نقش مهمی دارد.

رئیس دانشگاه صنعت نفت اظهار کرد: پرسش‌هایی مطرح است که آیا دانشگاه‌های کشور ظرفیت انجام پروژه‌های پژوهشی صنعت نفت را دارند یا این صنعت در را برای ورود دانشگاه باز می‌کند که اینها همه در چنین نشست‌هایی پاسخ داده می‌شود.

چهاردولی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در کشورهای مختلف از رشته‌های مانند مهندسی نفت دل می‌کنند و به سمت رشته‌هایی با محور انرژی‌های تجدیدپذیر می‌روند، گفت: آیا ما نیز باید راه آنها را ادامه دهیم،‌ یا به فلسفه خود که متناسب با چشم‌انداز قانون هفتم توسعه که تولید ۵.۵ میلیون بشکه نفت در روز است نیاز دانشگاهی ایجاد کنیم.

به گزارش شانا، دومین رویداد پتروتک روز سه‌شنبه (۲۸ آذرماه) با همکاری همه ارکان زیست‌بوم فناوری و با مشارکت و حمایت معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، پارک توسعه فناوری و چهار شرکت اصلی وزارت نفت همزمان با هفته پژوهش آغاز به‌کار کرد و روز پنجشنبه (۳۰ آذرماه) به کار خود پایان داد.

کد خبر 634917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =