دستور کار و اولویت‌های صنعت گاز برای گذر از زمستان اعلام شد+جزئیات

نشست معاون وزیر نفت در امور گاز با مدیرعامل، مدیران پالایشگاهی و ستادی مجتمع گاز پارس جنوبی، مدیران عامل پالایشگاه‌های فجر جم و پارسیان با هدف بررسی وضع عملیاتی و اتخاذ تمهیدهای لازم برای پایداری تولید زمستانی گاز برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، در این نشست که امروز (دوشنبه، چهارم دی‌ماه) در مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد، با توجه به آغاز فصل زمستان، مسائل کلیدی همسو با تولید پایدار گاز در پالایشگاه‌های پارس جنوبی، فجر جم و پارسیان بررسی شد.

مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در این نشست که با هدف بررسی اقدام‌های انجام‌شده، قدردانی از تلاش‌ها، ارتقای سطح آمادگی پالایشگاه‌ها و افزایش هماهنگی ستاد شرکت ملی گاز ایران و پالایشگاه‌های یادشده برگزار شد، گفت: اکنون اهمیت گاز به‌عنوان یک محصول راهبردی بر کسی پوشیده نیست، پس همه باید با تمام توان این نعمت الهی را پاس بداریم و با مصرف بی‌رویه، آیندگان را از آن محروم نکنیم.

وی با تأکید بر جایگاه مهم گاز در توسعه ادامه داد: گاز به‌عنوان مؤلفه‌ای مهم در سبد انرژی کشور، در شاخص‌های توسعه‌ای جایگاهی ویژه‌ دارد، پس مدیریت مصرف این انرژی پاک می‌تواند کمک‌ حال بخش مولد کشور باشد.

معاون وزیر نفت در امور گاز حفظ جریان گاز و استمرار و پایداری آن را از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران برشمرد و اظهار کرد: فراموش نکنیم که برای هر مترمکعب گاز تولیدی و پایداری شبکه تولید در کشور برنامه‌ریزی شده و انجام این مهم، میسر نیست مگر به همت و تلاش کارکنان عملیاتی و همه کارکنان صنعت گاز برای خدمت ایثارگرانه به مردم.

دستور کار و اولویت‌های صنعت گاز برای گذر از زمستان اعلام شد+جزئیات

چگنی بار دیگر با قدردانی از زحمات همه کارکنان بخش‌های پالایش، انتقال و توزیع که شبانه‌روز برای گازرسانی به مردم در تلاش هستند، تصریح کرد: سعی کنید کارهای باقیمانده در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی را که بر پایداری تولید تأثیرگذار است به‌صورت جدی دنبال و برطرف کنید، زیرا این موارد باید جزو اولویت‌های نخست در مجتمع گاز پارس جنوبی باشد.

وی درباره تحویل‌گیری پالایشگاه سیزدهم پارس جنوبی که در نشستی نقشه راه آن تدوین شد نیز گفت: اقدام‌های لازم برای تحویل‌گیری پالایشگاه سیزدهم پارس جنوبی باید با دقت و طبق دستورعمل‌های صادره انجام شود، ضمن آنکه این اقدام باید در رأس امور قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل اظهار کرد: پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل جزو اولویت‌های نخست دولت سیزدهم است و این حرکت مهم آغاز شده در مجتمع گاز پارس جنوبی، باید سریع و جهادی انجام شود.

چگنی در پایان با اشاره به دستاوردهای صنعت گاز کشور در دو سال گذشته گفت: افتتاح فازهای ۱۴ و ۱۱ مجتمع گاز پارس جنوبی، دیپلماسی موفق انرژی و  افزایش صادرات گاز و میعانات آن با وجود محدودیت‌های بین‌المللی و تحریم‌ها، حاکی از این واقعیت است که رویکرد وزارت نفت در دولت سیزدهم، باور و اتکا به توان مهندسان و متخصصان و مدیران داخل کشور است.

کد خبر 635191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =