تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین در دولت گرفته نشده است/ بنزین توزیع شده در تهران استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ را دارد

سخنگوی دولت درباره احتمال افزایش قیمت بنزین هنگام بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس گفت: لایحه بودجه به‌صورت عمومی در رسانه‌ها منتشر می‌شود و متن آن موجود است و هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین در دولت گرفته نشده است.

به گزارش شانا، علی بهادری‌جهرمی امروز (سه‌شنبه، پنجم دی‌ماه) در نشست خبری با اشاره به تفاهم‌نامه احداث مجموعه ورزشی تهران اظهار کرد: این مجموعه بزرگ در تهران به مساحت ۳۷۰ هکتار برای برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی و بین‌المللی استفاده خواهد شد، همه هماهنگی‌ها انجام شده، تأمین منابع آن از طریق تهاتر نفت است و پیش‌بینی‌های لازم برای اختصاص منابع حاصل از تولید نفت به ساخت این مجموعه ورزشی انجام شده است.

وی درباره میدان گازی آرش و ادعاهای برخی کشورهای منطقه مبنی بر اینکه ایران سهمی از این میدان ندارد، افزود: ایران از کشورهای مشترک میدان گازی آرش است، هر اقدامی غیر از این، مورد پذیرش نیست. دولت سیزدهم در چارچوب دیپلماسی، مذاکراتی داشته و همچنان آماده است تا مذاکرات حقوقی و بررسی‌های فنی و تأمین حقوق حقه همه کشورهای مشترک در این میدان گازی داشته باشد، نگاه‌هایی که مبتنی بر حقوق مشترک نباشد، نمی‌تواند منافع کشورهای حاضر در این میدان را تأمین کند.

سخنگوی دولت در ادامه درباره اینکه کدام دستگاه‌ها درباره رفع آلودگی هوا ترک فعل کرده‌اند، گفت: برای اجرای هوای پاک در این دولت اقدام‌های زیادی انجام شده است که از جمله آن می‌توان حرکت به سمت برقی‌سازی خودروها اشاره کرد، زیرا برای تأمین ارز حوزه واردات خودرو، اولویت با خودروهای هیبریدی و تأمین فناوری برای آن است.

بهادری‌جهرمی درباره طرحی برای جلوگیری از مازوت‌سوزی تصریح کرد: در این دولت بارها گزارش‌هایی در حوزه انرژی درباره جمع‌آوری گازهای مشعل در غرب کارون و سطح هویزه اعلام شده و وزارت نفت قراردادهای زیادی با شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع آلایندگی امضا کرده است.

وی با بیان اینکه تقریبا گازهای ارسالی به مشعل و گازهای همراه در منطقه غرب کارون و سطح هویزه جمع‌آوری شده‌اند، اظهار کرد: این گازها به نحوی هدایت شده که افزون بر آلاینده نبودن، به سمت تولید در فرآیندهای پتروشیمی‌ها و دیگر حوزه‌ها استفاده می‌شود و به منبع تولید انرژی بدل شده‌اند.

سخنگوی دولت با اشاره به افزایش کیفیت بنزین و گازوئیل در کشور افزود: بنزین و گازوئیل توزیع شده در تهران استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ را دارند برای نمونه اکنون در اصفهان ۱۵ میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو ۵ تولید می‌شود که کمک بزرگی به جلوگیری از آلایندگی می‌کند، البته در بخش مدیریت مصرف و جلوگیری از آلایندگی که یک حوزه ملی است باید در کنار فعالیت همه دستگاه‌ها، مردم هم برای مدیریت مصرف و کاهش آلایندگی‌ها کمک کنند.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال افزایش قیمت بنزین هنگام بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس تصریح کرد: وقتی لایحه بودجه به مجلس می‌رود، در رسانه‌ها منتشر می‌شود و متن آن موجود است در هیچ‌یک از دو لایحه‌ای که منتشر شده این موضوع دیده نشده است.

کد خبر 635227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =