تأسیس هسته گزینش از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

دستیار وزیر و دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت نفت با اشاره به دستور امام خمینی مبنی بر تشکیل هیئت‌های گزینش گفت: تأسیس هسته گزینش از دستاوردهای انقلاب باشکوه اسلامی است.

به گزارش شانا، مجید امیدی شهرکی روز سه‌شنبه (۱۲ دی‌ماه) در همایش آموزشی کارکنان گزینش وزارت نفت که به میزبانی شرکت گاز خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نهاد گزینش پس از انقلاب به فرمان بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی در منشور ۶ ماده‌ای تشکیل شد.

وی با بیان اینکه مقدس‌ترین نهاد ایجادشده پس از انقلاب اسلامی نهاد گزینش است، افزود: تاکنون حدود ۴۱ سال از فرمان امام برای تأسیس هسته‌های گزینش می‌گذرد. امیدوارم  بتوانیم از این امانت امام راحل به‌خوبی نگهداری کنیم و با همکاری یکدیگر کار را انجام دهیم.

دستیار وزیر و دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت نفت به فرمایش مقام معظم رهبری در سال ۸۹ که فرمودند «حفظ جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است» اشاره کرد و گفت: حفظ اسلام دارای مراتبی است که بالاترین آن تشکیل حکومت اسلامی است. به همین واسطه امام آن جمله خطیر را فرمودند. وقتی حکومت اسلامی تشکیل شود زمینه آن اتفاق بزرگ یعنی ظهور منجی ممکن می‌شود.

امیدی شهرکی، وظیفه ارکان حاکمیتی را کمک به جاری‌سازی احکام اسلامی دانست و ادامه داد: در ساختار حاکمیتی بخش سنگینی از وظیفه تبیین و عملیاتی کردن اسلام به‌عهده گزینش است. چرا؟ چون تا فردی توسط هسته گزینش تأیید نشود نمی‌تواند کارگزار جمهوری اسلامی شود.

وی تصریح کرد: بر اساس منشور امام خمینی، وظیفه اصلی انتخاب کارگزاران جمهوری اسلامی به‌عهده گزینش است. یعنی گزینش، فیلتر و گذرگاه اصلی است. وقتی کسی از سوی گزینش تأیید می‌شود، یعنی این فرد در چارچوب سیاست و امنیت و اسلام و کشور است. به همین سبب وقتی فرد کارمند پشت میز کار قرار گرفت باید بر اساس اسناد بالادستی جمهوری اسلامی عمل کند.

به گفته دستیار وزیر نفت، مطابق اسناد جمهوری اسلامی، کارگزار نوکر مردم و مردم هم به فرموده رهبری ولی‌نعمت هستند و تحقق بخشی از این نکته هم به‌عهده هسته‌های گزینش است. 

امیدی شهرکی گفت: هسته‌های گزینش را می‌توان از بزرگ‌ترین مسئولیت‌ها در جمهوری اسلامی دانست که باید با دقت نسبت به اجرای آن اهتمام داشت. یکی از وظایف گزینش‌ها تبیین دستاوردهای نظام اسلامی است که باید به‌صورت جدی دنبال شود.

بهره‌مندی شرکت گاز خراسان رضوی از نیروهای متعهد

حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی نیز در ابتدای این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سلیمانی و سیدرضی گفت: شرکت گاز خراسان رضوی به‌دلیل همجواری با حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و حضور علمای بزرگ اسلام، از کارکنان متعهد و با اعتقادات قلبی بالایی برخوردار است که در راستای جهاد خدمت اقدام می‌کنند.

وی افزود: خراسان رضوی یکی از استان‌های گازخیز کشور است که زنجیره کاملی از استخراج، پالایش، انتقال و توزیع را دارد و بنده به نمایندگی از همه شرکت‌های تابع صنعت نفت و گاز در این منطقه اطمینان داریم برگزاری این همایش در کنار مضجع شریف رضوی منشأ خیر و برکت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی تصریح کرد: تأسیس هسته‌های گزینش از ابتکارات حضرت امام خمینی در کنار دیگر دستورهای ناب ایشان همانند تشکیل شجره طیبه بسیج و... بوده که امروز خیر و برکات آن مانند چراغی در مسیر نظام اسلامی برای همگان روشن شده است.

همایش آموزشی کارکنان گزینش وزارت نفت در تاریخ ۱۲ و ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ با سخنرانی استادان مطرح کشوری در مورد اهمیت گزینش در نظام اسلامی در مشهد در حال برگزار است.

کد خبر 635636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =