بهره‌مندی ۹۰ درصد روستاهای ایران از گاز طبیعی تا پایان ۱۴۰۲

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به گازرسانی به ۵ هزار و ۳۵۰ روستای کشور از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌ها و با تکمیل طرح‌های جاری، آمار روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در کشور به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، امروز (جمعه، ۱۵ دی‌ماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی استان زنجان که در آستانه دومین سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری برگزار شد، با حضور در روستای «ماری» ضمن قدردانی از زحمات کارکنان صنعت گاز استان و مساعی استاندار زنجان اظهار کرد: توسعه صنعت گاز کشور و خدمات‌رسانی آن در بخش‌های مختلف همچنین بهره‌مندی هموطنان  از این نعمت ارزشمند به برکت نظام جمهوری اسلامی، مرهون مجاهدت و ایثار شهدای انقلاب و دفاع مقدس است. لذا درود و سلام ویژه خود را نثار شهدا و ایثارگران انقلاب و نظام اسلامی می‌کنم، شهدایی که جان پاک‌شان را تقدیم کشور کردند تا ما بتوانیم در سایه‌سار این رشادت و ایثار، خدمت‌رسانی به مردم را انجام دهیم.

گازرسانی به ۵ هزار و ۳۵۰ روستا و ۴۳ شهر از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم

وی در ادامه درباره اقدام‌های انجام‌شده در زمینه توسعه گازرسانی کشور در دو سال گذشته گفت: روحیه تلاش و پشتکار شخص رئیس‌جمهوری سبب شده تا وزرا و مدیران این دولت نیز تلاش دوچندانی را در مسیر خدمت‌رسانی به هم‌میهنان در دستور کار داشته باشند، بنابراین طی دو سال اخیر  ۴۳ شهر و ۵۳۵۰ روستا که عمدتاً در مناطق سخت‌گذر هستند به شبکه گاز متصل شده‌اند. افزون بر این در این مدت بیش از ۸۳۰۰ صنعت خرد و بزرگ جدید به شبکه گاز وصل شدند  که اشتغال‌زایی خوبی را  به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: به لطف خداوند متعال و با مساعی ارزشمند همه همکاران ارزشمندم در بخش‌های پالایش، انتقال و توزیع گاز طی دو سال گذشته و از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم، طرح‌های گازرسانی روستایی در کشور شتاب چشمگیری داشته است و کارکنان شرکت ملی گاز ایران به‌منظور برخورداری مردم میهن‌مان گام‌های مؤثری برداشته‌اند و برای استمرار جریان گاز شبانه‌روز در تلاش هستند.  

چگنی در ادامه با ارائه آماری از گازرسانی شهری و روستایی در کشور تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی اکنون بیش از ۹۸.۵ درصد شهرهای کشور از نعمت گاز برخوردارند و  تا پایان امسال با تکمیل طرح‌های جاری، آمار روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در کشور  به بیش از ۹۰ درصد خواهدرسید.

گازرسانی به  بیش از ۸۱۰۰ خانوار زنجانی با افتتاح طرح‌های جدید

وی با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی استان زنجان در جریان دومین سفر رئیس‌جمهوری به این استان گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها و گازرسانی به هشت روستای ماری، سیلمان بلاغی، باش سیز، قاضی‌آباد، چومالو، بیرونده، قره حصارلو، بایندر و پروژهای نهضت ملی مسکن جمعیت ۸۱۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد. افزون بر این ۴۵ واحد صنعتی نیز در فرآیند بهره‌برداری پروژه‌های امروز به شبکه گاز کشور متصل می‌شوند.

معاون وزیر نفت در امور گاز اظهار کرد: شرکت ملی گاز ایران روزانه گاز حدود ۳۰ میلیون مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی را تأمین می‌کند و پایداری این خدمت‌رسانی عظیم نیازمند مدیریت بهینه مصرف گاز در تمامی بخش‌ها است که به مدد خداوند متعال و با تلاش و دقت هم‌میهنان میسر خواهد شد.

کد خبر 635654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =