انتقال بیش از ۵.۵ میلیارد لیتر انواع فرآورده‌ نفتی در منطقه شمال‌شرق

معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آذر ۱۴۰۲ بیش از پنج و نیم میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی توسط خطوط لوله منطقه شمال‌شرق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران انتقال یافته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران – منطقه شمال‌شرق، حسین ابراهیمی اظهار کرد: بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر این فرآورده‌ها مربوط به بنزین معمولی و حدود ۱۰۰ میلیون لیتر آن بنزین پاک (یورو ۴) است.

وی با اشاره به اینکه در این حدود ۲۸۳ میلیون لیتر نفت سفید نیز انتقال یافته است، افزود: سهم نفت گاز (گازوئیل) پاک (یورو۴) از این رقم حدود دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون لیتر و نفت‌گاز معمولی یک میلیارد و ۱۶۲ میلیون لیتر است.

معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق تاکید کرد: تقریبا ۳۸ میلیون لیتر نفت جت نیز در این بازه زمانی از سوی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق انتقال یافته است.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت سوخت رسانی به نیروگاه‌های موجود در منطقه شمال‌شرق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت خاطرنشان کرد: این بازه زمانی در نیروگاه‌ خیام نیشابور بیش از ۲۵۶ میلیون لیتر، نیروگاه شهید بسطامی شاهرود حدود ۷۹ میلیون لیتر و نیروگاه شهید باکری سمنان ۹۰ میلیون لیتر رسید داشته‌ایم.

به گزارش شانا، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق با حدود یک هزار کیلومتر خط لوله وظیفه سوخت‌رسانی به پنج استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، سمنان و بخشی از گلستان و سه نیروگاه‌ سیکل ترکیبی نیشابور، شاهرود و سمنان را عهده‌دار است.

کد خبر 636522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =