ارسال بیش از ۴۰۰ میلیون لیتر نفت‌گاز به ۳ نیروگاه منطقه شمال‌شرق

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق از ارسال بیش از ۴۲۶ میلیون لیتر نفت‌گاز به سه نیروگاه شهید باکری سمنان، شهید بسطامی شاهرود و خیام نیشابور در ۹ ماه امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از نشریه مشعل، رضا جبارزاده به تدابیر اندیشیده شده برای پوشش دادن فصل سرما و مقابله با بحران سوخت زمستانی اشاره و اظهار کرد: با اتخاذ تدابیر لازم در سال جاری، سوخت مایع به اندازه کافی ذخیره شده و ظرفیت مخازن نیروگاه‌های حوزه استحفاظی این منطقه برای عبور از فصل سرما تکمیل است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی درباره روند امسال ارسال سوخت مایع به نیروگاه‌ها تصریح کرد: در ۹ ماه امسال بیش از ۴۲۶ میلیون لیتر نفت‌گاز در مخازن سه نیروگاه‌ شهید باکری سمنان، شهید بسطامی شاهرود و خیام نیشابور رسید شده که از این میان حدود ۹۰ میلیون لیتر مربوط به نیروگاه سمنان، ۷۹میلیون لیتر مربوط به نیروگاه شاهرود و ۲۵۶میلیون لیتر مربوط به نیروگاه نیشابور است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق گفت: بیشترین میزان رسید نفت‌گاز در خردادماه امسال با ۵۰ میلیون و ۸۵۹ هزار لیتر در نیروگاه خیام نیشابور و کمترین آن با ۹۵۵ هزار و ۱۴۸ لیتر مربوط به رسید این فرآورده در آبان ماه در نیروگاه شهید باکری سمنان بوده است.

مراکز انتقال نفت سمنان و سبزوار برقی می‌شوند

جبارزاده بیان کرد: دو مرکز انتقال نفت سمنان و سبزوار به عنوان حساس‌ترین مراکز انتقال نفت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق به شمار می‌آیند که درصدد برقی‌کردن مراکز یادشده هستیم؛ مطالعات لازم در این زمینه انجام و کارهای مقدماتی انجام و الکتروموتورها نصب شده‌اند؛ در حقیقت بهره‌مندی از انرژی برق در مراکز انتقال این امکان و فرصت را ایجاد خواهد کرد که فعالیت توربین‌ها از حالت سوخت مایع عبور کرده و با انرژی برق تداوم یابد.

کد خبر 636524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =