بهره‌مندی ۹ شهر سیستان و بلوچستان از گاز در بیش از ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان گفت: از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم تاکنون، ۹ شهر و ۱۳۸ روستا در این استان به شبکه سراسری گاز متصل شدند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا میرشکاری با تبریک فرارسیدن دهه فجر، در تشریح عملکرد این شرکت از ابتدای آغاز به‌کار دولت سیزدهم تاکنون اظهار کرد: در این مدت با اجرای بیش از یک هزار و ۶۳۳ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، ۹ شهر بزمان، خاش، زابل، ادیمی، محمدآباد، زهک، علی اکبر، اسماعیل‌آباد و بنجار از گاز بهره‌مند شدند و زمینه بهره‌مندی بیش از ۶۷ هزار مشترک فراهم شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در بخش روستایی نیز گازرسانی به ۱۳۸ روستا به طور کامل اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان درباره پروژه‌های گازرسانی در حال اجرای این شرکت، گفت: عملیات اجرایی ۱۷ شهر دیگر از قبیل چابهار، کنارک و سراوان و ... در این دولت آغاز شده و پروژه گازرسانی به ۲۱۰ روستا نیز هم در حال اجراست.

میرشکاری ضمن تبیین رویکرد دولت سیزدهم برای تحقق شعار سال همچنین اشتغال‌زایی، افزود: بهره‌مندی ۳۵۹ واحد تولیدی، کارخانه سیمان سیستان، کارخانه سیمان خاش، نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار و کارخانه ریسندگی بافت بلوچ و ... همچنین در حال اجرا بودن گازرسانی به ۱۵ واحد تولیدی محور زاهدان - خاش ، ۶ جایگاه سی‌ان‌جی در شهرهای زاهدان، زابل و ایرانشهر و ۱۰ واحد تولیدی - صنعتی دیگر، برخی دیگر از دستاوردهای مهم دولت است.

وی با اشاره به اجرای خطوط انتقال گاز توسط دولت سیزدهم، تصریح کرد: پروژه‌های خطوط انتقال زاهدان - زابل، ایرانشهر- خاش- میرجاوه و ایرانشهر - چابهار در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی خط انتقال گاز خاش - سراوان در آبان همان سال آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان در پایان، درباره ارائه تسهیلات لوله‌کشی داخل منازل گفت: با اهتمام دولت سیزدهم و پیگیری شرکت ملی گاز ایران، به‌منظور رفاه حال مردمان استان، تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۵۰ میلیون ریالی برای عموم مردم و کمک بلاعوض ۱۸۰ میلیون ریالی به خانواده‌های زیر پوشش سازمان‌های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر گرفته شد، این در حالی است که خانوارهای زیر پوشش نهادهای حمایتی می‌توانند وام قرض‌الحسنه ۱۵۰ میلیون ریالی را نیز دریافت کنند.

کد خبر 637473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =