۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
  • کد خبر: 637502
گزیده‌های نفتی هفته

بهره‌برداری از ۷ طرح نفتی و گازی با حضور وزیر نفت، برگزاری دومین نمایشگاه روایت پیشرفت و برگزاری نخستین نمایشگاه زنان تاثیرگذار صنعت نفت از مهمترین رویدادهای این صنعت در هفته جاری بودند.

ثروت‌آفرینی ۶ میلیارد دلاری با بهره‌برداری از ۷ طرح نفتی و گازی: هفت طرح نفتی و گازی هم‌زمان با ایام چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در جریان سفر جواد اوجی، وزیر نفت به خوزستان به بهره‌برداری رسید که ۱۵۰ هزار بشکه به تولید نفت و ۲۸ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز ایران افزوده شد.

براساس سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده، افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای نفت با خط لوله ۱۳۰ کیلومتری قلعه‌نار، ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت با خط لوله شادگان، ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت با واحد نمکزدایی اهواز متمرکز، ۱۰ هزار بشکه‌ای نفت با طرح توسعه میدان چشمه‌خوش، دالپری و پایدار شرق، ۲ هزار بشکه‌ای نفت میدان سهراب، ۵۰ هزار بشکه‌ای نفت با توسعه ۶۰ حلقه چاه میدان آزادگان و برداشت روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز با خط لوله دریایی جدید فاز ۱۶ پارس جنوبی محقق شده است.

در مجموع با بهره‌برداری از این طرح‌ها سالانه ۶ میلیارد دلار از سوی صنعت نفت و گاز ثروت‌آفرینی می‌شود که نقش بسزایی در رشد اقتصادی کشور دارد.

همچنین آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه مسئولیت اجتماعی در شهرستان‌های اندیمشک، دزفول و مسجدسلیمان در این سفر برگزار شد.

برگزاری دومین نمایشگاه روایت پیشرفت در مشهد: این نمایشگاه همزمان با دهه فجر در مشهد در حال برگزاری است که وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت نفت و زیرمجموعه آن همچون شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تازه‌ترین دستاوردهای وزارت نفت دولت سیزدهم را به معرض نمایش می‌گذارند.

اوجی هم روز پنجشنبه (۱۹ بهمن‌ماه) با حضور در نمایشگاه رویداد ملی روایت پیشرفت از تازه‌ترین دستاوردهای شرکت‌های مستقر در این نمایشگاه بازدید کرد و در سخنانی با اشاره به درآمد نفتی ۳۰ میلیارد دلاری ایران در ۱۰ ماه سال ۱۴۰۲ گفت: در دولت سیزدهم اجرای ۵۰ طرح تازه نفت و گاز به ارزش ۴۸ میلیارد دلار تعریف شده است.

رایزنی‌های نفتی ایران و ونزوئلا: وزیر نفت ابتدای هفته در جریان سفر به کشور ونزوئلا با وزیران امور خارجه، نفت و دیگر مقام‌های ونزوئلایی دیدار و گفت‌وگو کرد که ضمن مذاکره درباره مسائل توسعه روابط حوزه نفت و گاز، پیگیری و نظارت بر طرح‌های پالایشگاهی، پروژه‌های زیرساختی حوزه نفت و گاز، روند پیشرفت پروژه‌های در حال اجرای پالایشی، پتروشیمی، زیرساختی و انتقال گاز بررسی شد.

برگزاری نخستین نمایشگاه زنان تاثیرگذار صنعت نفت: این نمایشگاه روزهای ۱۷ و ۱۸ بهمن‌ماه در ساختمان مرکزی قدیم به همت امور زنان و خانواده وزارت نفت برگزار شد.

از میان شرکت‌ها و واحدها، پژوهشگاه صنعت نفت، موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی، اداره کل سلامت و تربیت بدنی و امور ورزش شرکت‌ها با ارائه محصولات و دستاوردهای خود در نمایشگاه حضوری موثر داشتند افزون بر این امسال برای نخستین بار از موزه و مرکز اسناد صنعت نفت هم برای حضور در نمایشگاه دعوت شد تا در کنار دیگر بخش‌ها پیشنیه حضور زنان در صنعت نفت را برای بازدیدکنندگان توضیح دهند که با استقبال روبه‌رو شد.

دیگر خبرها: معرفی ۱۹ شرکت دانش‌بنیان برای اعطای تسهیلات کم‌بهره به صندوق پژوهش و توسعه صنعت نفت از سوی شرکت ملی گاز، افزایش مصرف گاز در کشور به‌دلیل پایداری هوای سرد، بهره‌برداری از مخازن کروی تازه ساخت پالایشگاه آبادان و ۳ طرح توسعه‌ای دیگر در این پالایشگاه، کاشت ۳ هزار اصله نهال در پالایشگاه نفت تهران و ۵۰۰ هزار اصله نهال در صنایع پالایشی، تامین پایدار کود مورد نیاز کشور و مصرف ۷۶ درصد از گاز تولیدی کشور در بخش خانگی و تجاری از دیگر خبرهای نفتی در این هفته بود.

کد خبر 637502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =