پیش‌بینی افزایش تقاضای جهانی نفت در سال آینده میلادی

اوپک در گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۵، ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد و به مجموع ۱۰۶ میلیون و ۲۱۰ هزار بشکه در روز برسد.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، گزارش ماه فوریه اوپک که روز سه‌شنبه (۲۴ بهمن‌ماه) منتشر شد نشان می‌دهد ۱۳ عضو این سازمان بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه ژانویه (دی‌ - بهمن‌ماه) ۲۶ میلیون و ۳۴۲ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۳۵۰ هزار بشکه کمتر از ۲۶ میلیون و ۶۹۲ هزار بشکه ماه دسامبر است.

بر اساس گزارش ماه فوریه اوپک، پس از عربستان با تولید روزانه ۸ میلیون و ۹۶۵ هزار بشکه و عراق با تولید روزانه ۴ میلیون و ۱۹۴ هزار بشکه، ایران با تولید روزانه ۳ میلیون و ۱۶۳ بشکه جایگاه سومین تولیدکننده این سازمان را حفظ کرد.

بر اساس گزارش منابع ثانویه، ایران در ماه ژانویه ۳ میلیون و ۱۶۳ بشکه نفت خام تولید کرده که ۵ هزار بشکه کمتر از ماه دسامبر ۲۰۲۳ (دی - بهمن‌ماه) بوده است.

پیش‌بینی افزایش تقاضای جهانی نفت در سال آینده میلادی

بر اساس این گزارش، تولید پنج عضو این سازمان در دوره مورد بررسی با افزایش همراه بود که بیشترین افزایش تولید با ۳۱ هزار بشکه در روز مربوط به امارات متحده عربی است.

ایران، ونزوئلا و لیبی از توافق کاهش عرضه ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) معاف هستند.

قیمت نفت خام سنگین ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش ماهانه اوپک، در ماه ژانویه نسبت به ماه دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی ۵ دلار و ۹۴ سنت معادل ۷ درصد کاهش یافته است.

قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه ژانویه ۲۰۲۴، ۸۰ دلار و ۱۴ سنت ثبت شد، در حالی‌ که این رقم در ماه دسامبر ۲۰۲۳، ۷۹ دلار و ۶ سنت برای هر بشکه بود.

پیش‌بینی افزایش تقاضای جهانی نفت در سال آینده میلادی

میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در سال ۲۰۲۳ میلادی ۸۱ دلار و ۵۶ سنت بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه ژانویه ۲۰۲۴ به ۸۰ دلار و ۴ سنت برای هر بشکه رسید که یک دلار و ۴ سنت (۱.۳ درصد) بیشتر از ماه دسامبر ۲۰۲۳ است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش ماهانه دبیرخانه اوپک (فوریه)، تقاضای جهانی نفت خام برای سال ۲۰۲۴ میلادی با ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه افزایش روزانه همراه خواهد بود. مجموع تقاضای نفت جهان برای سال ۲۰۲۴ میلادی ۱۰۴ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه پیش‌بینی شده، در حالی که این رقم در برآورد گزارش ماه ژانویه روزانه ۱۰۴ میلیون و ۳۶۰ هزار بشکه بوده است.

پیش‌بینی افزایش تقاضای جهانی نفت در سال آینده میلادی

اوپک در گزارش ماهانه خود همچنین پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۵، ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت و به مجموع ۱۰۶ میلیون و ۲۱۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

پیش‌بینی افزایش تقاضای جهانی نفت در سال آینده میلادی

کد خبر 637769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =