خنثی کردن توطئه دشمن در انفجار خطوط لوله گاز کاری بی‌نظیر بود/ علاقه‌مندی پاکستان به احیای خط لوله گازی آی‌پی

وزیر نفت گفت: «خنثی کردن توطئه اسرائیلی انفجار خطوط لوله انتقال گاز کشور کاری بی‌نظیر بود.»

به گزارش شانا، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، دوم اسفندماه) در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «انفجار خطوط لوله گاز کشور توطئه اسرائیلی بود، در این حادثه یک کار بی‌نظیر انجام شد و آن اینکه توطئه دشمن خنثی شد.»

وی با بیان اینکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن خطوط لوله گازی که بیشتر در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر بود، ترمیم و دوباره به بهره‌برداری رسید، افزود: در پی این حادثه در هیچ کجای کشور قطعی گاز نداشتیم.

وزیر نفت تصریح کرد: دشمن‌ قصد داشت با قطع گاز بخش خانگی در استان‌های بزرگ، مردم را دچار مشکل کند، اما به لطف خدا و همت متخصصان صنعت نفت موفق نشد، زیرا در تمام حوزه صنعت نفت چه بالادست و چه پایین‌دست آمادگی کامل داشتیم.

اوجی با اشاره به اینکه این اقدام خبیثانه و توطئه دشمن خنثی و به‌خوبی مدیریت شد، اظهار کرد: دو ساعت از انفجار نگذشته بود که همه تجهیزات مستقر شدند و در کوتاه‌ترین زمان خطوط ترمیم شد و به بهره‌برداری رسید.

وزیر نفت درباره خط لوله گاز ایران به پاکستان نیز تصریح کرد: ما خط لوله هفتم سراسری انتقال گاز را از عسلویه تا ایرانشهر و از آنجا به چابهار و پس از آن برای صادرات به پاکستان مدنظر قرار داده‌ایم، این خط یک خط لوله انتقال گاز ۵۶ اینچ است و با آن روزانه ۱۲۰ میلیون مترمکعب گاز را به استان‌هایی که در مسیر قرار دارند انتقال می‌دهیم و بخشی نیز برای صادرات به پاکستان مدنظر بوده است.

اوجی گفت: این قرارداد را نیز ۱۰ سال پیش بنده با طرف پاکستانی امضا کردم که به‌دلیل تحریم‌ها طرف‌های پاکستانی جلو نیامدند، البته در دولت گذشته هم متأسفانه کوتاهی‌هایی در این باره انجام شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در این دولت مذاکراتی با طرف پاکستانی انجام داده‌ایم و آنها نیز علاقه‌مند هستند که این پروژه احیا شود، قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان قراردادی بین‌المللی است و ما هم این آمادگی را داریم که به محض آنکه طرف پاکستانی از نقطه صفر مرزی عملیات اجرایی خود را آغاز کند، تصمیم‌هایی مطلوب در این باره بگیریم.

کد خبر 637921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =