سرآمدی صنعت نفت در زمینه حضور زنان در سمت‌های مدیریتی

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده صنعت نفت گفت: آمار صنعت نفت در زمینه حضور زنان در سمت‌های مدیریتی در مقایسه با دیگر دستگاه‌های دولتی قابل توجه بوده و صنعت نفت در استفاده از توانمندی زنان متخصص پیشروست.

به گزارش خبرنگار شانا، مریم مقدسی صبح امروز (سه‌شنبه، هشتم اسفندماه) در نخستین همایش علمی نقش بانوان متخصص در صنعت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: در صنعت نفت زنان متخصص زیادی داریم که گام‌های بسیار مهمی در حوزه‌های تخصصی صنعت نفت برداشته‌اند و همچنان پیشرو هستند.

وی همچنین با اشاره به تأکیدهای رئیس‌جمهوری بر نقش مثبت و مؤثر زنان در رفع چالش‌هایی نظیر ناترازی انرژی افزود: این همایش نمونه کوچکی در این مسیر است و امیدواریم زنان همچنان به‌صورت پیشرو در زمینه رفع چالش‌های مرتبط با صنعت نفت و پالایش‌وپخش فعالیت کنند.

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده صنعت نفت تأکید کرد: ما زنان متخصص زیادی داریم که در حوزه‌های فنی و مهندسی و پژوهشگری مشغول فعالیت هستند، در صنعت نفت ۷ هزار و ۳۲۹ نیروی خانم رسمی و ۴ هزار و ۷۳۰ نفر نیروی قراردادی داریم که از این تعداد، ۲ هزار و ۴۹ نفر با مدارک فنی مرتبط با صنعت نفت شاغل هستند و جای بسی خرسندی است که این آمار ۲۸ درصد از زنان کل صنعت نفت را تشکیل می‌دهد.

مقدسی تصریح کرد: زنان بسیاری در صنعت نفت در رده‌های مدیریتی ارشد و میانی مشغول فعالیت هستند که این حضور را مدیون حمایت‌های وزیر نفت و مدیران ارشد سازمانی و معاونان هستیم.

وی افزود: از میان ۴ هزار و ۱۴۵ نفر از کل همکاران صنعت نفت که در رده‌های A سازمانی مشغول به فعالیت‌ هستند، ۵۲۲ نفر خانم هستند، همچنین از میان ۱۵۷۳ نفر از همکاران ما که رده‌های مدیریتی B سازمان را به خود اختصاص داده‌اند، ۱۹۶ نفر خانم هستند و از ۶۷۰ نفر از همکاران که در رده C مشغول به کارند، ۳۹ مدیر خانم داریم.

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده صنعت نفت گفت: ۳۲۹ نفر از همکاران صنعت نفت در رده مدیریتی D مشغول کارند که از این تعداد نیز ۱۰ نفر خانم هستند و از میان ۷۸ نفر از همکاران ما که در گرید OVER D مشغول به‌کارند، یک نفر خانم است و این نشان‌دهنده توجه ویژه سازمان صنعت نفت به زنان و نقش‌ آنها در صنعت نفت است.

مقدسی بیان کرد: در نشست‌هایی که با مشاوران وزیر در دیگر دستگاه‌ها برگزار می‌شود، در مقایسه تعداد زنان فعال در سمت‌های مدیریتی و ارشد، صنعت نفت به لحاظ حضور زنان در رده‌های مدیریتی پیشرو و پیشقدم است.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه جامع امور زنان و خانواده وزارت نفت از سه ماه گذشته خبر داد و گفت: از همکاران می‌خواهیم با مراجعه به این سامانه خوداظهاری کنند و افزون بر آن با اقدام‌های حوزه زنان وزارت نفت از این طریق آشنا شوند تا از ظرفیت‌های این سامانه برای شناسایی هرچه بیشتر توانمندی‌های زنان استفاده کنیم.

نخستین همایش علمی نقش بانوان متخصص در صنعت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با حضور جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، بهجت کریمیان، مشاور امور زنان مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و جمعی از مدیران ستادی و بانوان متخصص و توانمند شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی امروز آغاز به‌کار کرد و تا فردا (چهارشنبه، نهم اسفندماه) ادامه می‌یابد.

کد خبر 638095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =