یادداشت تفاهم همکاری فناوری و اجرای پروژه‌های مشترک نفتی ایران و روسیه امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی در حوزه‌های فناوری و اجرای پروژه‌های مشترک صنعت نفت میان معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت ایران و شرکت ترانس نفت روسیه امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، یادداشت تفاهم همکاری فناوری و اجرای پروژه‌های مشترک نفتی ایران و روسیه صبح امروز (چهارشنبه، نهم اسفندماه) بین وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت و ولادیمیر الکساندرویچ کالاندا ، قائم مقام مدیرعامل شرکت ترانسنفت روسیه در حاشیه هفدهمین نشست کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در محل هتل اسپیناس پالاس تهران امضا شد.

با در نظر گرفتن منافع دوجانبه در امضای این تفاهم‌نامه برای مذاکرات، بررسی اولیه، ارزیابی، تجزیه‌وتحلیل و مطالعه امکان همکاری در زمینه خط لوله انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی و فعالیت‌های مرتبط دو طرف انجام خواهد شد.

ایران و روسیه بر اساس این سند، زمینه‌های همکاری بالقوه همچون تحقیقات و توسعه مشترک، کارهای مهندسی و آزمایشی، تأمین نیازها در مواد، اجزا، محصولات، تجهیزات، بازرسی فنی مخازن ذخیره نفت و فرآورده‌های نفتی، تعمیر و نگهداری و تعمیر دیواره خطوط لوله از جمله استفاده از سامانه‌های تشخیص نشت، سامانه‌های مدیریت یکپارچگی خط لوله، بررسی سامانه‌های حفاظت در برابر صاعقه و سایت و مخازن و بازرسی خط لوله و دیگر موارد را که ممکن است عملی باشد را شناسایی می‌کنند.

به‌منظور تسهیل همکاری، دو طرف از تاریخ امضای این تفاهم‌نامه کارگروه مشترک تشکیل خواهد داد.

زمان، مکان و قالب نشست‌های کارگروه مشترک (JWG) از سوی دو طرف مشخص می‌شود پس از نتایج کارگروه، صورت‌جلسه مربوطه تنظیم و به امضای نمایندگان مجاز می‌رسد.

کد خبر 638133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =