عربستان قیمت نفت را برای مشتریان آسیایی تغییر می‌دهد

برخی منابع از احتمال تغییر اندک قیمت رسمی فروش نفت خام عربستان به مشتریان آسیایی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چند منبع تجاری اعلام کردند که پس از افزایش جزئی قیمت‌های نفت خام شاخص خاورمیانه، عربستان، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان، ممکن است قیمت‌های رسمی فروش نفت خام به مشتریان آسیایی را در ماه آوریل نسبت به ماه مارس کمی تغییر دهد.

بر اساس نظرسنجی رویترز از ۶ منبع پالایشگاهی، قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عربی در ماه آوریل ممکن است بدون تغییر بماند یا ۱۰ تا ۲۰ سنت به ازای هر بشکه افزایش یابد.

یکی از منابع گفت: ساختار بازار و اختلاف قیمت انواع نفت خام نسبت به ماه گذشته تغییر چندانی نداشته است و من فکر می‌کنم اکنون با توجه به ابهام در حمل‌ونقل در دریای سرخ، ممکن است شرکت‌ها در نظر داشته باشند بشکه‌ها را به آسیا برسانند.

حمله‌های حوثی‌های یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ سبب افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل و بیمه و کاهش ارسال نفت خاورمیانه به اروپا شده است.

قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عربی در ماه مارس یک دلار و ۵۰ سنت برای هر بشکه تعیین شده که حدود ۴۵ سنت بالاتر از قیمت نقدی نفت خام شاخص دوبی در ماه فوریه است.

یک منبع دیگر گفت: پس از آنکه شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربسان قیمت‌های رسمی فروش نفت خود را به قیمت‌های معیار نزدیک کرد، اختلاف قیمت نسبت به ماه‌های گذشته به‌شدت کاهش یافت.

سه منبع پیش‌بینی کردند که سعودی آرامکو قیمت دیگر انواع نفت خام خود را در ماه آوریل تغییری نمی‌دهد.

شرکت سعودی آرامکو قیمت‌های نفت خام خود را بر اساس توصیه‌های مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود در ماه گذشته و بر اساس بازده و قیمت فرآورده‌ها تعیین می‌کند.

کد خبر 638265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =