گردهمایی سالانه شرکت‌های خانواده پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز برگزار شد

گردهمایی سالانه شرکت‌های خانواده پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در محل پارک شهرری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، گردهمایی سالانه شرکت‌های خانواده پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با حضور محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایشگاه نفت تهران، رضا کاظم‌نژاد، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و نمایندگان تعدادی از شرکت‌های عضو پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در پارک شهرری برگزار شد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایشگاه نفت تهران در این گردهمایی با بیان اینکه برای تولید یک محصول بازار فروش آن باید در نظر گرفته شود، گفت: پالایشگاه نفت تهران با توجه به اینکه پارک فناوری نفت و گاز در کنار آن قرار داد باید متقاضی فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان پارک باشد.

وی با اشاره به اینکه کاهش هزینه‌های انبارداری و نگهداری تجهیزات می‌تواند به بهره‌وری پالایشگاه نفت تهران کمک کند، افزود: آمادگی کامل برای احیای فضای زیادی از پارک را داریم تا به ارتقای فرآیند تولید کمک کنیم.

پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز دو قرارداد و یک تفاهم‌نامه امضا کرد

پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با دو شرکت مهندسین مشاوره «صحراکاو» و «حفاری مشاوران پارسیان کیش» که به‌عنوان شرکت‌های متقاضی طرح احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده، طرح‌های فناورانه آنها تأیید شده بود، قرارداد امضا کرد.

پارک فناوری همچنین یک تفاهم‌نامه نیز با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره هوش مصنوعی امضا کرد، این قرارداد بین محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز و حسین خسروپور، مدیرکل دفتر توسعه فناوری‌های نو و تحول دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا شد.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری‌های نو و تحول دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این تفاهم‌نامه می‌تواند نقطه آغاز همکاری بین دو وزارتخانه باشد، گفت: امیدواریم این تفاهم‌نامه دستور کار مطلوبی برای سال آینده باشد. هدف ما در این تفاهم‌نامه کمک به هوشمندسازی صنعت نفت و گاز است که یکی از محورهای راهبردی کشور به‌شمار می‌رود.

خسروپور ادامه داد: یکی از موضوع‌های کلیدی در این تفاهم‌نامه موضوع احیا و هوش مصنوعی است، در عصر اطلاعات قرار داریم و اطلاعات نفت آینده است، بنابراین در حوزه صنعت نفت روی موضوع اطلاعات کار می‌کنیم، برای ارزیابی حوزه‌های مختلف سه شاخصه را بررسی کرده‌ایم که شامل اطلاعات، نیروی انسانی و زیرساخت‌های حوزه می‌شود.

در این گردهمایی از شرکت‌های دانش‌بنیان برتر قدردانی شد، همچنین به مناسبت روز درختکاری به تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان که در این گردهمایی حضور داشتند، درخت کاشته شد.

کد خبر 638730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =