تزریق گاز به فاز نخست پروژه خط لوله «دوراهی دشتک - نهبندان»

شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با تزریق گاز فاز نخست پروژه خط لوله گاز «دوراهی دشتک به نهبندان» در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تاریخ‌ساز شد و گامی بلند به‌ سوی تکمیل رینگ شرقی شبکه گاز کشور برداشت.

به گزارش شانا، مجید علیپوری، مجری طرح خطوط لوله گاز هفتم و یازدهم سراسری گاز از تزریق گاز به فاز نخست پروژه راهبردی خط لوله گاز «دوراهی دشتک - نهبندان» به طول ۸۰ کیلومتر خبر داد و گفت: با هماهنگی انجام‌شده با منطقه ۴ عملیات انتقال گاز، تزریق گاز فاز نخست این پروژه  روز یکشنبه (۲۷ اسفندماه) انجام شد تا رکورد تازه‌ای در تکمیل سریع پروژه‌های خطوط لوله در صنعت گاز ایران به ثبت برسد. 

وی این پروژه را دارای مواهب راهبردی برای استان خراسان جنوبی دانست و افزود: از دستاوردهای اجرای این پروژه، افزایش روزانه تا ۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت انتقال گاز در این منطقه است. این پروژه به قطر ۳۶ اینچ، باهدف تکمیل رینگ شرقی کشور و به‌منظور کاهش ناترازی و پایداری جریان گاز در سیستم انتقال و افزایش پایداری شبکه گاز استان خراسان جنوبی در حال تکمیل است.

مجری طرح خطوط لوله گاز هفتم و یازدهم سراسری گاز تصریح کرد: پروژه خط لوله گاز «دوراهی دشتک - نهبندان - سربیشه» به طول ۳۰۰ کیلومتر با قطر ۳۶ اینچ تعریف شد و در دستور کار شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران قرار گرفت. پروژه یادشده از انتهای خط انتقال گاز زاهدان - دوراهی دشتک آغاز و پس از عبور از نهبندان به سربیشه در خراسان جنوبی منتهی می‌شود.

کد خبر 639253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =