نیجریه سالانه 5 میلیارد دلار از سرقت نفت متضرر می شود

تازه ترین برآورد آژانس بین المللی انرژی از سرقتهای نفت در نیجریه نشان می دهد این کشور آفریقایی سالانه بیش از پنج میلیارد دلار از سرقت نفت آسیب می بیند.

به گزارش پایگاه اینترنتی استارآفریکا، آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش خود در باره صنعت نفت آفریقا اعلام کرد که ارزش 150 هزار بشکه نفتی که روزانه در نیجریه به سرقت می رود، بیش از سالانه پنج میلیارد دلار است.

گزارش آژانس می افزاید که این مقدار برای برق رسانی سراسری به همه شهروندان نیجریه تا سال 2030 کافی است.

در این گزارش آمده است که نیجریه غنی ترین منبع ذخیره نفت در آفریقاست اما مشخص نبودن قوانین، فعالیتهای نظامی و سرقت نفت در این کشور مانع سرمایه گذاری و تولید نفت در نیجریه شده است.

آژانس بین المللی انرژی در این گزارش با اشاره به مشکلات صنعت نفت نیجریه اعلام کرد که آنگولا در حال بهره برداری  از این فرصت است.

آنگولا تلاش می کند با بالابردن تولید نفت خود تا سال 2020 میلادی به بزرگترین تولیدکننده نفت قاره سیاه تبدیل شود و جای نیجریه را بگیرد.

نیجریه که ظرفیت تولید نفت سه میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز را دارد به دلیل حمله های خرابکارانه به تاسیسات نفتی، نمی تواند حتی به این سطح تولید نفت نزدیک شود.

اگرچه هم اکنون تولید نفت این کشور با اندکی افزایش به مرز دو میلیون بشکه در روز رسیده است اما حتی با هدف تولید نفت این کشور برای امسال نیز فاصله دارد.

دولت نیجریه قصد دارد تا پایان سال ٢٠١٤ میلادی تولید نفت کشور را به روزانه دو میلیون و ٣٩٠ هزار بشکه برساند.

فروش نفت خام بخش عمده ای از اقتصاد نیجریه را شامل می شود اما حجم بالای سرقتهای نفتی و چالشهای امنیتی مانع از تحقق هدف تولید روزانه سه میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه ای و از دست رفتن درآمد ٦ میلیارد دلاری این کشور آفریقای غربی شده است.

کد خبر 227255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =