بحث توقف صادرات نفت ایران شکست‌ خورده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در نظر داشت صادرات نفت ایران را به صفر برساند، اما موفق نشد و شکست خورد و به هرحال نفت کشور فروخته می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی، امروز (چهارشنبه، سوم بهمن‌ماه) با حضور در نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 ضمن تشکر از اعضای کمیسیون، مسئولان سازمان برنامه و بودجه، دولت و مرکز پژوهش‌ها، گفت: در زمینه سقف صادرات نفت که آن را یک میلیون و 500 هزار بشکه در روز لحاظ کردید به نظر بنده کار عاقلانه‌ای است، البته ممکن است برخی اطلاعات به شما برسد، یا از سوی برخی مسئولان یا افرادی که صاحب تریبون هستند مطالبی منتقل شود که گاهی دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند، اما به نظر بنده با واقعیت انطباق ندارد.

وی افزود: آمریکا در نظر داشت صادرات نفت ایران را به صفر برساند، اما موفق نشد و شکست خورد و به هرحال نفت کشور به فروش می‌رسد و با همسایگان ارتباط اقتصادی خوبی داریم، حتی زمانی که تحریم نبود قیمت نفت تلاطم داشت، این اشکال از بودجه متکی به نفت است. به خاطر دارید زمانی کل بودجه ما از درآمد نفتی 7 میلیارد دلار بود و با همان سختی کشور را اداره می‌کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه مسائل مربوط به تحریم‌ها نیست، تصریح کرد: به دست خودمان نباید شرایط را تفسیر کنیم، از این رو تصمیم شما برای صادرات روزانه یک‌ میلیون و 500 هزار بشکه نفت را عاقلانه و درست می‌دانم.

لاریجانی گفت: نکات مهم مدنظر مقام معظم رهبری اصلاح ساختار بودجه، عدم وابستگی به نفت، افزایش اشتغال و رشد اقتصادی بدون نفت است، بخشی از این نکات در بودجه سازمان برنامه برای سال 98 تنظیم شد و بقیه سال آینده انجام می‌شود.

کد خبر 287027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =