آرامش کامل در تامین سوخت نوروزی مسافران فراهم شده است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از تمهیدات اندیشیده شده برای سوخت‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی و نظارت‌های کمی و کیفی دقیق روزانه در جایگاه‌های عرضه سوخت سراسر کشور در تعطیلات نوروز خبرداد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدمحمدرضا موسوی‌خواه بعدازظهر چهارشنبه (٢٢ اسفندماه) در نشستی با اصحاب رسانه به منظور تشریح برنامه‌های خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی و طرح نظارت بر عرضه مطلوب فرآورده‌های نفتی در سراسر کشور، گفت: با ذخیره‌سازی مناسب فرآورده‌های نفتی در سال جاری، آرامش کامل در بحث تامین سوخت نوروزی مسافران فراهم شده است.

وی افزود: خوشبختانه موجودی ذخایر فرآورده کشور بسیار مناسب است و این قول را به مردم می‌دهیم که ان شاءالله امسال نیز همچون سال‌های گذشته، مردم نوروز بسیار خوب و بدون دغدغه‌ای را داشته باشند.

موسوی‌خواه افزود: استقرار جایگاه‌های سیار عرضه سوخت در مسیرهای پرتردد، اعزام نمایندگان ستاد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به مناطق سی‌وهفت‌گانه، افزایش نیروهای پشتیبانی در سامانه تلفنی ۰۹۶۲۷، نظارت‌های کمی و کیفی دقیق روزانه در همه تعطیلات نوروز و کنترل هفتگی تلمبه‌ها از جمله تمهیدات اندیشیده شده برای سوخت‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: اگرچه برای ایام نوروز، کارت هوشمند سوخت جایگاه‌داران در بین جایگاه‌های عرضه سوخت توزیع شده است، اما مسافران به‌ویژه هموطنانی که به استان سیستان و بلوچستان سفر می‌کنند، باید کارت سوخت شخصی خود را به همراه داشته باشند.

موسوی‌خواه گفت: با توجه به افزایش نرخ بلیت سفرهای هوایی، پیش‌بینی می‌کنیم سفرهای زمینی و مصرف بنزین در تعطیلات و ایام نوروز امسال به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

پیش‌بینی مصرف روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در ۵ روز پایانی سال ۹۷

وی همچنین پیش‌بینی کرد که در پنج روز پایانی امسال، به‌طور میانگین روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین و در ۱۴ روز نخست سال ۹۸، روزانه ۱۰۷ میلیون لیتر بنزین مصرف شود که حکایت از افزایش ۱۲ درصدی نسبت به سال ۹۷ دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ضمن پیش‌بینی میانگین مصرف روزانه ۹۷ میلیون لیتر بنزین در سال ۹۸ و افزایش ۱۰.۲ درصدی آن نسبت به سال ۹۷، اعلام کرد: هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه ۲۵ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در کشور تولید و توزیع می‌شود.

موسوی‌خواه با بیان اینکه در سال ۹۷، در مجموع ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر بنزین سوپر وارد کشور شد، گفت: در سال ۹۸ شاهد عرضه مستمر بنزین سوپر در کشور خواهیم بود و حتی یک لیتر بنزین هم وارد نخواهیم کرد.

وی گفت: در سال ۹۶ به‌طور میانگین روزانه ۳.۵ میلیون لیتر بنزین سوپر در کشور مصرف شده است که این مقدار در سال ۹۷ به روزانه ۵.۵ میلیون لیتر رسیده است.

موسوی‌خواه با اشاره به اینکه تا سال گذشته به صورت میانگین روزانه حدود ۱۲.۴ میلیون لیتر بنزین وارد کشور شده است که این مقدار در سال جاری در مجموع به کمتر از ۴.۱ میلیون لیتر رسید، افزود: بنزین یورویی که هم اکنون در کلانشهرها توزیع می‌شود، تمام مولفه‌های بنزین سوپر را دارد، به اضافه اینکه اکتان بنزین آن ۴ درجه پایین‌تر از بنزین سوپر است

وی میزان برآورد مصرف بنزین در سال جاری را روزانه ۸۷.۸ میلیون لیتر با ۸ درصد افزایش اعلام کرد و افزود: این رقم امسال در رقمی نزدیک به پیش‌بینی‌ها به ۸۸ میلیون لیتر در روز رسید.

موسوی‌خواه تاکید کرد: در مصرف نفت گاز نیز برآوردهای انجام شده حاکی از رشد ۵ درصدی مصرف در سال ۹۷ بود که این میزان باز هم در رقمی نزدیک به پیش‌بینی‌ها ۵.۹ درصد رشد یافت.

وی با اشاره به پشت سر گذاشتن سالی پرفراز و نشیب در توزیع فرآورده کشور گفت: در تیر ماه سال جاری رکورد مصرف بنزین کشور با ۱۲۱.۸ میلیون لیتر در تیرماه شکسته شد و رشد مصرف بی سابقه ۱۰۰ درصدی بنزین در استان های شمالی کشور اتفاق افتاد که خوشبختانه با زحمات همکاران ما در مجموعه شرکت پخش سربلند بیرون آمدیم.

انتظار برای اعلام اخبار خوش صادرات بنزین از طریق بورس

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: خوشبختانه ذخایر بنزین کشور بسیار مناسب است و امیدوارم اخبار خوش صادرات بنزین در سال ۹۸ از طریق بورس به‌زودی اعلام شود.

موسوی‌خواه با اشاره به اینکه هم اکنون به طور میانگین روزانه بیش از ۲۵ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و بیش از ۲۰ میلیون لیتر نفت گاز یورو ۴ در کشور تولید و توزیع می شود، گفت: هم‌اکنون در بیش از ۵۵۷ جایگاه عرضه سوخت کلانشهرها و محورهای مواصلاتی کشور، نفت‌گاز یورو ۴ توزیع می‌شود.

انتظار جهش مناسب مصرف سی‌ان‌جی در سال آینده

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده بر ای افزایش سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت خودروها گفت: خوشبختانه در سال ۹۷ اقدامات خوبی در این زمینه در مدیریت طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده است و انتظار داریم با برنامه‌ریزی‌هایی نظیر اعطای وام تبدیل خودروهای پرمصرف، تبدیل ناوگان پرمصرف حمل و نقل و تغییر در نوع مخازن از سی‌ان‌جی به ای‌ان‌جی شاهد جهش قابل توجهی در مصرف سی‌ان‌جی در سال آینده باشیم.

پرداخت کامل حق العمل به جایگاه‌داران در سال ۹۸

موسوی‌خواه همچنین با اشاره به اینکه برای اولین بار در تاریخ ۹۰ ساله شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از حالت کارمزدی به حالت نوعی از حق‌العمل‌کاری تغییر پیدا کرد، گفت: با تلاش‌های انجام شده در سال آینده (۹۸) حق العمل جایگاه داران به صورت کامل به جایگاه‌داران پرداخت خواهد شد تا بتوانند کارمزد خود را به صورت درصدی از فروش فرآورده در هنگام عرضه فرآورده دریافت کنند و مشکلات این بخش به حداقل ممکن برسد.

استفاده از کارت‌های سوخت شخصی در ایام نوروز بدون هیچ گونه محدودیت

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه در استان سیستان و بلوچستان عرضه سوخت فقط با کارت سوخت خودروها انجام می‌شود و کارت آزاد به شدت کم است، تاکید کرد: اگرچه کارت‌های آزاد در ایام نوروز در جایگاه‌ها دو برابر شده است، اما مردم در این استان از کارت‌های سوخت شخصی استفاده کنند.

موسوی‌خواه با تاکید بر اینکه سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت شارژ شده است و مردم می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از این کارت‌ها استفاده کنند، تصریح کرد: طرح کدینگ در استان سیستان و بلوچستان در شهرستان سراوان و میرجاوه انجام شده است و بقیه شهرهای این استان کدینگ خاصی ندارد و مردم می‌توانند از کارت‌های سوخت خودشان استفاده کنند.

موسوی‌خواه اعلام کرد که تاکنون در سال ۹۷، ۷ میلیارد لیتر فرآورده به نیروگاه‌های سراسر کشور توزیع شده که ۵.۵ میلیارد لیتر آن نفت کوره بوده است.

وی تاکید کرد: میزان بدهی ایرلاین‌ها در سال ۹۶، ۹۷۵ میلیارد تومان بود که این میزان در حال حاضر به ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین بر ممنوعیت عرضه مکمل در سطح جایگاه های سراسر کشور تاکید کرد و گفت: خوشبختانه کیفیت سوخت توزیعی در جایگاه‌های کشور قابل قبول بوده و استفاده از این مکمل‌ها هیچ تاثیری در کیفیت سوخت خودروها ندارد.

به گزارش شانا، در حاشیه نشست خبری امروز مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اپلیکیشن باک (پمپ‌بنزین یاب) این شرکت رونمایی شد، پرداخت الکترونیک وجه سوخت، جست‌وجوی نزدیک‌ترین جایگاه‌های عرضه، فاصله تا جایگاه بعدی، انتخاب جایگاه بر اساس نوع سوخت توزیعی از جمله امکانات این اپلیکیشن است.

همچنین در پایان این نشست طرح بازدید نوروزی و کنترل مجاری عرضه فرآورده‌های نفتی کشور با حضور سیدمحمدرضا موسوی خواه، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در مقابل ساختمان اصلی این شرکت کلید خورد.

کد خبر 288034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =