تحقق پایداری و ارتقای تولید در پالایشگاه گاز ایلام

معاون عملیات پالایشگاه گاز ایلام از پایداری و ارتقای تولید در واحدهای مختلف فرآیندی پالایشگاه خبر داد و گفت: با انجام تعمیرات موثر و رفع مشکلات فنی واحدهای مختلف فرآیندی پالایشگاه، پایداری و ارتقای تولید گاز و محصولات جانبی محقق شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عابدین زرگوشی افزود: تحقق پایداری و ارتقای تولید، مهم‌ترین رکن از اهداف کلان پالایشگاه گاز ایلام در مسیر دستیابی به شرکتی سرآمد در سال ۱۴۰۴ میان شرکت‌های پالایش گاز کشور است که در این راستا در دو سال اخیر فعالیت‌های خوبی انجام شده است و برنامه‌های منسجمی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی از پایداری تولید در واحد گوگرد خبر داد و گفت: با انجام تعمیرات موثر روی تجهیزات اصلی این واحد شامل کوره‌های واکنش، کندانسورها و تعویض با برنامه رفرکتوری (عایق حرارتی)، میزان تولید پایدار محصول گوگرد به رقم قابل ملاحظه‌ای در دو سال اخیر رسیده است.

معاون عملیات شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به ارتقا و پایداری تولید در واحدهای شیرین‌سازی این شرکت اظهار کرد: انجام تعمیرات ریبویلرها، پاییپینگ، برج جذب، مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای و اصلاح دستورعمل‌های فرایندی در واحد شیرین‌سازی از اقدام‌های شاخص برای تولید پایدار در واحدهای شیرین‌سازی بوده است که با انجام این موارد، تصفیه گاز در این واحدها در مقایسه با سال قبل  ۲۰ درصد افزایش یافته است.

زرگوشی درباره ارتقای تولیدات پالایشگاه گاز ایلام در واحدهای نم‌زدایی و بازیافت اتان تصریح کرد: با تعویض و جایگزینی موفقیت‌آمیز نمونه ایرانی ماده جاذب رطوبت گاز (مولکوراسیو) به جای نمونه خارجی آن از آبان‌ماه امسال تاکنون، راندمان تولید روزانه گاز تصفیه شده ارسالی به خط سراسری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تولید گاز مایع (ال‌پی‌جی) به عنوان یک محصول با ارزش در واحد بازیافت اتان در دو سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است، به اهمیت واحدهای یوتیلیتی (آب، برق و بخار) در پشتیبانی تولید اشاره کرد و گفت: با اجرای اقدام‌های موثر از جمله انجام تعمیرات دوره‌ای توربین‌های واحد نیروگاه، بویلرهای فشار ضعیف و متوسط در خارج از بازه تعمیرات اساسی، آب، برق و بخار مصرفی در واحدهای فرآیندی بدون وقفه مهیا شده است.

زرگوشی ادامه داد: صرفه‌جویی ۳۰ درصدی مصرف آب با مدیریت و بهینه‌سازی مصرف بخار در واحدهای فرآیندی، انجام تعمیرات دوره‌ای روی تله‌های بخار و شناسایی نقاط هدر رفت، همچنین استفاده از ظرفیت نامی نیروگاه این شرکت و تحویل بیش از ۴۲ هزار مگاوات ساعت برق به شبکه برق کشور در دو سال گذشته از دیگر اقدام‌های شاخص انجام شده در واحدهای یوتیلیتی است.

کد خبر 288049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =