خط لوله فرآورده اهواز فردا عملیاتی می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از مهار حریق خط لوله فرآورده اهواز خبر داد و گفت: امیدواریم این خط لوله فردا (سه‌شنبه، 6 فروردین‌ماه) عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، علیرضا صادق‌آبادی درباره حریق خط لوله 16 اینچ ارسالی بنزین با اشاره به اینکه این حادثه صبح امروز (دوشنبه، پنجم فروردین ماه) اتفاق افتاده است، افزود: این خط لوله مربوط به شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان در نزدیکی منیفولد سبزآب دزفول در استان خوزستان است که به علت پوسیدگی دچار نشتی و بنزین‌ریزی شد.

وی با اشاره به اینکه بنزین سر ریز شده این خط لوله با تلاش همکاران به کانال هدایت و با پاشش آب روی آن مهار شد، اظهار کرد: امیدواریم این خط لوله فردا صبح دوباره در سرویس قرار گیرد.

معاون وزیر نفت با تأکید بر اینکه عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی در خصوص آتش‌سوزی وجود دارد مربوط به این خط نیست، ادامه داد: کشاورزها از ترس ریختن بنزین به زمین‌های کشاورزی، بنزین هدایت شده در کانال را آتش زده بودند که به سرعت آتش داخل کانال از سوی آتش‌نشانی خطوط لوله خاموش و بنزین داخل کانال هم جمع‌آوری شد.

همچنین حمیدرضا کیهان‌پور، مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خوزستان در این باره به خبرنگار شانا توضیح داد: این حادثه به دلیل شکستگی خط لوله‌ای که فرآورده را با ظرفیت 90 هزار بشکه از اهواز به سمت شمال خوزستان هدایت می‌کند، در نزدیکی شهرستان شوش به وقوع پیوست و حریق ناشی از انتقال فرآورده روی کانال آب کشاورزی مجاور خط لوله بود.

وی تاکید کرد: در ساعات اولیه، حریق از سوی سه دستگاه خودروی آتش‌نشانی منطقه و همچنین امدادرسانی مسئولان محلی شهرستان‌های شوش و اندیمشک مهار شد و هم‌اکنون عملیات رفع شکستگی توسط همکاران خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان در حال انجام است که با توجه به شدت بارش‌ها در منطقه پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر تا 24 ساعت آینده پایان یابد و خط لوله عملیاتی شود.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خوزستان، اخبار مبنی بر تخلیه روستاهای اطراف خط لوله را کذب دانست و تصریح کرد: خوشبختانه هیچ خسارتی به مردم و روستاهای اطراف خط لوله وارد نشده است.

کد خبر 288170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =