۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
  • کد خبر: 288637
جایگزینی نفت خام ایران در بلندمدت امکانپذیر نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: جبران نفت ایران توسط دیگر تولیدکنندگان امکان‌پذیر نیست، شاید آنها بتوانند برای مدت کوتاهی این کار را انجام دهند، اما در بلندمدت به هیچ وجه امکان آن وجود ندارد.

اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم جدید ترامپ مبنی بر تمدید نکردن معافیت‌های خریداران نفت خام ایران، به خبرنگار شانا گفت: آمریکا طی ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ایران دشمنی کرده و تجربه نشان داده که هرچه دشمنی آمریکایی‌ها بیشتر شده انسجام و اتحاد قوی‌تری بین ایرانیان شکل گرفته و بسیاری از تهدیدها به فرصت تبدیل شده است.

وی افزود: آمریکایی‌ها در ۱۳ آبان‌ماه 97 می‌خواستند فروش نفت ایران را به صفر برسانند، اما نتوانستند و در آینده هم این آرزوی واهی آنها محقق نخواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: تحریم ایران از سوی آمریکا اتفاق جدیدی نیست و تاکنون نیز موفقیتی برای واشینگتن به دنبال نداشته است.

عبدالحمید خدری، عضو کمیسیون انرژی مجلس در این باره تاکید کرد: رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا بداند با تحریم نفتی ایران قیمت جهانی نفت افزایش چشمگیری خواهد داشت، با توجه به خارج شدن تولیدکنندگانی همچون لیبی و ونزوئلا از چرخه تولید و فروش، اسباب افزایش قیمت نفت فراهم می‌شود، در همین حال مصرف‌کنندگان تحمل قیمت‌های بالای نفت را ندارند و بی‌شک با ادامه سیاست‌های آمریکا مخالفت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا با این اقدام‌های خود نظم منطقه را برهم زده و سبب تهدید اقتصادی منطقه می‌شود، عنوان کرد: ایران آمادگی مقابله با این تحریم‌ها را دارد، زیرا با وجود انواع تحریم‌های اعمال شده علیه نفت، بنزین و دیگر بخش‌ها در دوران مختلف، صادرات نفت ایران ادامه داشته و چرخ اقتصادی کشور از حرکت باز نمانده است.

خدری با تاکید بر اینکه به دنبال تحریم نفتی ایران جهان نیز با بحران نفتی روبه‌رو می‌شود، افزود: جبران نفت ایران توسط دیگر تولیدکنندگان امکان‌پذیر نیست، شاید تنها بتوانند برای مدت کوتاهی این کار را انجام دهند، اما در بلندمدت به هیچ وجه امکان آن وجود ندارد.

حسین امیری خامکانی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مردم ایران این شرایط را هم در دوران جنگ تحمیلی آزموده‌اند، زیرا افزون بر تحریم‌ فروش نفت، از زمین، آسمان و دریا در محاصره بودیم، اما به روش‌های مختلف خود را از تحریم‌ها نجات دادیم.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها برای ایران به‌عنوان کشوری قدرتمند و با منابع بسیار نمی‌تواند کمرشکن باشد، ادامه داد: اصلاحات اقتصادی اصلی‌ترین کاری است که باید در این شرایط انجام داد.

کد خبر 288637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =