افتتاح گازرسانی به آلاشت تا یک ماه آینده

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از افتتاح طرح گازرسانی به منطقه سخت‌گذر آلاشت در استان مازندران تا یک ماه آینده خبر داد.

سعید مومنی در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره گازرسانی به منطقه سخت‌گذر آلاشت در استان مازندران به خبرنگار شانا، گفت: منطقه آلاشت از توابع سوادکوه در استان مازندران یکی از مناطق سخت‌گذر شمال کشور است که سرانجام با اجرای پروژه‌های سخت و تلاش‌های کارکنان شرکت گاز استان مازندران گاز به این منطقه رسید.

وی افزود: شبکه انتقال گاز و در پی آن شبکه توزیع گاز برای گازرسانی به آلاشت تا 90 درصد کامل شده است و افتتاح رسمی این طرح بزرگ نیز تا یک ماه آینده انجام خواهد شد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران درباره حل مشکلات گازرسانی در زاهدان توضیح داد: نشستی با حضور مدیران شرکت ملی گاز ایران، شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان، استاندار سیستان و بلوچستان، اعضای شورای شهر زاهدان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استانداری سیستان و بلوچستان تشکیل شد که در آن نشست شرایط گسترش شبکه توزیع گاز در زاهدان را تشریح کردیم و مسئولان نیز با تاکید بر لزوم تسریع گسترش شبکه گاز در زاهدان، حمایت خود از اجرای این طرح را اعلام کردند.

مومنی با اشاره به منافع اقتصادی گازرسانی برای مردم زاهدان، اظهار کرد: رسیدن گاز به همه نقاط زاهدان و سراسر استان سیستان و بلوچستان نقش مهمی در جلوگیری از کاهش قاچاق سوخت خواهد داشت، زیرا رسیدن گاز به همه خانه‌ها، صنایع و نیروگاه‌ها سبب می‌شود تا میزان ارسال سوخت مایع به این استان کاهش یابد افزون بر این، گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان در توسعه صنایع و اقتصاد، افزایش رفاه عمومی و اشتغال‌زایی نیز تاثیر فراوانی دارد. 

وی از تداوم اجرای طرح احداث خط انتقال گاز ایرانشهر - چابهار خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود همچنین برای ادامه طرح گازرسانی به نیروگاه چابهار نیز به زودی مناقصه‌ای با هدف انتخاب پیمانکار جدید برگزار خواهد شد.

کد خبر 288795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =