سرمایه انسانی؛ مهم‌ترین اصل در تحقق دستاوردهای مهندسی و توسعه گاز است

سرپرست شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: پارسال از نظر کمی و کیفی شاهد ثبت رکوردهایی تازه در حوزه اجرای پروژه‌ها بودیم که نیروی انسانی توانمند شرکت مهندسی به عنوان مهم‌ترین اصل در تحقق این مسیر نقشی سازنده داشت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، بهرام صلواتی، سرپرست شرکت مهندسی و توسعه گاز در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت با بیان این مطلب، اظهار داشت: بهره‌گیری از مشاوران ایرانی، تأمین کالا و قطعات از شرکت‌های داخلی توانمند که تولیدات‌شان براساس استانداردهای صنعت نفت و گاز است و واگذاری پروژه‌ها به شرکت‌های پیمانکار داخلی در قالب برگزاری مناقصه و تأکید بر بهره‌گیری از نیروی انسانی بومی مناطق برای رونق کسب‌وکار در جوامع محلی، از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های در این حوزه است.

وی ادامه داد: سال 97 از نظر کمی و کیفی شاهد ثبت رکوردهایی جدید در حوزه اجرای پروژه‌ها بودیم که نیروی انسانی توانمند شرکت مهندسی به‌عنوان مهم‌ترین اصل در تحقق این مسیر نقشی سازنده داشت.

سرپرست شرکت مهندسی و توسعه گاز تصریح کرد: اجرای یک‌هزار کیلومتر خط لوله انتقال گاز، بهره‌برداری از چند مرکز تأسیسات تقویت فشار گاز، افتتاح واحد بودارکننده گاز، پروژه خط انتقال اتان، نصب سامانه اندازه‌گیری خروجی پالایشگاه‌های پارس جنوبی، پروژه پست برق پشتیبان KV132 شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، احداث 930 کیلومتر مخابرات خط انتقال گاز سوم آذربایجان، اجرای 200 کیلومتر فیبر نوری، بازسازی و نوسازی ابنیه بندر طاهری، ایستگاه‌های کنترل فشار و ... تنها بخشی از دستاوردهای قابل توجه این شرکت است.

صلواتی با بیان اینکه شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به‌عنوان بازوی اجرایی شرکت ملی گاز ایران وظیفه تحقق اهداف برنامه‌ریزی شده از سوی این شرکت را بر عهده دارد و در این مسیر از به‌روزترین فناوری‌ها بهره می‌گیرد، گفت: امور پژوهش شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با همکاری مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران گام به گام با پیشرفت فناوری جهانی قدم برداشته و از فناوری‌های نوین و تجربه شرکت‌های مطرح بین‌المللی در طراحی و اجرای پروژه‌ها استفاده کرده و گواه این موضوع نیز کارکرد این خطوط و تأسیسات به‌صورت کاملاً ایمن و پایدار در سال‌های متمادی بدون کوچک‌ترین مشکل بوده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه سیاست شرکت مهندسی در توانمندسازی سازندگان داخلی به ثمر نشسته به نحوی که اکنون شرکت‌های شایسته‌ای در عرصه تولید تجهیزات صنعت گاز کشور سربرآورده‌اند که در سطح خاورمیانه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و بهترین پشتوانه برای اجرای موفق پروژه‌ها بدون نیاز به کمک شرکت‌های خارجی به شمار می‌آیند.

سرپرست شرکت مهندسی و توسعه گاز در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در قالب ابلاغیه‌های وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران، سفارش و استفاده از کالاهای خارجی که نمونه داخلی آن موجود است را ممنوع کرده که این موضوع نیز در مسیر حمایت از کالای ایرانی انجام شده است. حمایت از کالای ایرانی به عنوان یکی از اصول این شرکت همواره مورد توجه بوده و خوشبختانه با حمایت از این شرکت‌ها، شاهد بی‌نیازی از شرکت‌های خارجی در تأمین کالا و خدمات به‌ویژه در حوزه ساخت توربوکمپرسور و تأمین ورق بوده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه‌ها در همه کشورها همواره به عنوان محلی برای تقابل دیدگاه‌ها، ارائه فناوری و تجهیزات روز و برقراری ارتباط با سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود، تصریح کرد: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران نیز با دو رویکرد ارائه و نمایش فعالیت‌ها و بازدید از آخرین فناوری‌های شرکت‌های داخلی و خارجی به صورت متمرکز در نمایشگاه حضور می‌یابد و از نزدیک در جریان پیشرفت شرکت‌ها در حوزه صنعت گاز قرار می‌گیرد. بر این اساس، بازدید از نمایشگاه از سوی همه مدیریت‌های شرکت به‌ویژه و به‌طور خاص در حوزه مدیریت تدارکات و کالا در دستور کار قرار دارد تا در حوزه بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، اقتصادی‌تر شدن اجرای پروژه‌ها و جذب سرمایه‌گذار بتوانیم شاهد شکوفایی بیش از پیش فعالیت‌های شرکت باشیم.

صلواتی نوع فعالیت شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران که زمینه‌ساز ایجاد زیرساخت‌های کلان گازرسانی در سراسر کشور می‌شود را به صورت ذاتی، رونق‌دهنده تولید و اقتصاد کشور دانست و بیان کرد: به هر حال گاز به عنوان سوختی ارزان و پاک علاوه بر ایجاد رفاه و آرامش و محرومیت‌زدایی در بخش خانگی، در بخش صنایع نیز می‌تواند زمینه‌ساز افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده محصول شود.

سرپرست شرکت مهندسی و توسعه گاز در پایان عنوان کرد: در همین حال، تحقق شعار سال در نخستین روزهای کاری سال 98 با تشکیل نشست در قالب کارگروه‌های کارشناسی بحث و بررسی شد و همه موارد مرتبط با این موضوع بررسی و در ادامه، برای اجرا و تحقق این برنامه‌ها، نقشه راه ترسیم شد.

کد خبر 288958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =