گام‌ پایانی بهره‌برداری خط لوله انتقال گاز دهگلان - میاندوآب

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد: احداث قطعه دهگلان - میاندوآب در خط انتقال گاز نهم سراسری به طول ۲۳۰ کیلومتر پایان یافته و آماده تزریق گاز است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، بهرام صلواتی، پروژه‌های طرح خط نهم سراسری را از خطوط اولویت‌دار و مهم شرکت ملی گاز ایران توصیف کرد و گفت: خط نهم سراسری انتقال گاز از بیدبلند آغاز می‌شود و تا مرز بازرگان ادامه دارد و اکنون قطعه دهگلان - میاندوآب به مرحله راه‌اندازی رسیده است.

وی در توضیح پیچیدگی‌های فعالیت در کریدور غرب شبکه انتقال گاز کشور، اظهار کرد: به لحاظ توپوگرافی، مسیر خط لوله انتقال گاز دهگلان تا میاندوآب از کوهستان‌هایی با شیب‌های تند و زمین‌هایی  پوشیده از سنگ عبور می‌کرد که این وضعیت جغرافیایی بر روند فعالیت‌ها تاثیرگذار بود، اما با افزایش منابع، ماشین‌آلات، تجهیزات و شیفت‌های مختلف کاری، همه این موانع یکی پس از دیگری برطرف شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، عبور از رودخانه پرآب و عریض قزل اوزن را یکی از دشواری‌های این پروژه برشمرد و توضیح داد: تعداد عبور از موانع بسیار زیاد بود، به گونه‌ای که در دو گستره دهگلان - میاندوآب، در مجموع ۳۱ مورد عبور از جاده آسفالت و پنج مورد عبور از رودخانه‌های پرآب و دائمی داشتیم.

صلواتی یادآور شد: با تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های خط لوله نهم سراسری، پایداری کامل گازرسانی در انتهای کردستان و ورودی آذربایجان برقرار شده و کمبود و افت فشار گاز که سبب ایجاد مشکل برای هم‌وطنان در برخی شهرهای سردسیر می‌شد، به‌طور کامل برطرف می‌شود.

کد خبر 290881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =